مسمومیت 10 نفر دردو حادثه گاز گرفتگی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مسمومیت 10 تن در پی وقوع دو حادثه گاز گرفتگی در شب گذشته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ، سید جلال ملکی افزود: در ساعت 20 شب گذشته یک مورد حادثه گاز گرفتگی در منزل مسکونی به آدرس خیابان جیحون، خیابان رنجبر به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی ایستگاه 85 را به محل حادثه اعزام کرد.

ملکی افزود: پس از حضور عوامل آتش نشانی در محل مشاهده شد که حادثه در یک ساختمان دو طبقه قدیمی رخ داده و در پی آن گاز سمی مونوکسید کربن در طبقه اول ساختمان موجب مسمومیت اعضای یک خانواده شش نفری شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شدت انتشار گاز در محل به حدی بود که به طبقه بالایی ساختمان نیز سرایت کرده و منجر به مسمومیت زوجی سالخورده نیز شده بود افزود: آتش نشانان بلافاصله این افراد را خارج کرده و جهت درمان به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

او علت این حادثه را نشت گاز سمی مونوکسید کربن از بخاری واقع در طبقه اول ساختمان عنوان کرد و گفت:‌ در بررسی‌های کارشناسی نیز مشخص شد که تنها چند دقیقه قبل از وقوع حادثه ساکنان اقدام به نصب دودکش برای بخاری خود کرده بودند و تا قبل از آن بخاری بدون دودکش روشن بوده است؛ ضمن اینکه دودکش نصب شده نیز فاقد استانداردهای لازم بوده و علاوه بر اینکه از قسمت اتصال بدنه، بخاری دارای نشتی بود در قسمت خروجی نیز به زیر بالکن منتهی شده و عملا امکان خروج دود وجود نداشت.

ملکی با اشاره به حادثه دیگر گازگرفتگی در شرق پایتخت افزود: همچنین در حادثه دیگر که در ساعت 21:14 به آدرس خیابان تکاوران، خیابان 14 شرقی به سامانه 125 گزارش داده شد، زنی 30 ساله به همراه کودک یک ساله‌اش دچار گاز گرفتگی شده بود.

ملکی با بیان اینکه در این حادثه ایستگاه 17 به محل حادثه اعزام شده گفت: محل حادثه واحدی 60 متری در یک ساختمان هشت طبقه بود که تا پیش از رسیدن عوامل آتش نشانی همسایه‌ها اقدام به باز کردن در ساختمان کرده و این مادر و فرزند یک ساله‌اش را از ساختمان خارج کرده بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره علت وقوع این حادثه نیز افزود:‌ روشن بودن دو بخاری و همچنین روشن بودن آبگرمکن دیواری در فضای ساختمان و همینطور بسته بودن تمام درها و پنجره‌ها علت وقوع این حادثه بوده است.

او تاکید کرد: در فصل زمستان برخی از مادران برای به حمام بردن نوزادان و فرزندان خردسال خود تمامی بخاری‌ها و منابع حرارتی را روشن کرده و از سوی دیگر در و پنجره را می بندند در این حادثه نیز همین اتفاق رخ داده و این مادر برای اینکه کودکش دچار سرماخوردگی نشود تمامی منافذ را بسته و بخاری‌ها را روشن کرده بود. کار کردن آبگرمکن دیواری نیز دلیل مضاعفی بر شدت گاز گرفتگی شده بود که خوشبختانه حادثه ختم به خیر شد و این دو فرد برای درمان در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفتند.

20106

کد خبر: 547848

وب گردی

وب گردی