تامین 80 درصد وام های اشتغال کمیته امداد از محل اعتبارات قرض الحسنه بانک ها

رییس کمیته امداد گفت:80 درصد از اشتغال های ایجاد شده در کمیته امداد از محل منابع قرض الحسنه بانک ها بوده است.

به گزارش ایسکانیوز سید پرویز فتاح در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که با حضور مدیران عامل بانک ها به منظور بررسی بند (ج) تبصره 16 قانون بودجه سال 94 در ارتباط با تعهد 20 هزار میلیارد ریالی بانک ها در پرداخت وام قرض الحسنه اشتغال به مددجویان کمیته امداد برگزار شد،گفت: 80 درصد از اشتغال های ایجاد شده در کمیته امداد از محل منابع قرض الحسنه بانک ها بوده است.
فتاح در این جلسه با تشکر از همراهی و همکاری بانک ها در امر توانمندسازی و اشتغال نیازمندان با اعطای تسهیلات قرض الحسنه، خواستار اختصاص کامل تعهد 20 هزار میلیارد ریالی بانک ها در بخش اشتغال به مددجویان کمیته امداد و افزایش این مبلغ در بودجه سال 95شد.

او افزود:90 درصد تسهیلات قرض‌الحسنه بانک ها منجر به ایجاد اشتغال مددجویان شده و این در حالی است که تنها یک درصد از وام مددجویان وصول نشده است.

فتاح با بیان اینکه 900 هزار مددجوی تحت حمایت و مراجعه کنندگان موردی مستعد کار شناسایی شده اند،گفت طی 4 سال گذشته سالانه بین 80 تا 120 هزار نفر از طریق اشتغال های کمیته امداد توانمند و از تحت حمایت این نهاد خارج شده اند و80 درصد از اشتغال های ایجاد شده از طریق منابع قرض الحسنه بانک ها صورت گرفته است.

او با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی به مشاغل دامداری، کشاورزی، حمل و نقل ، صنایع دستی ، شیلات ، فعالیت های صنف و صنعتی تعلق می گیرد تصریح کرد: امسال با مشارکت بانک های خصوصی شاهد رشد چند برابری ارائه تسهیلات قرض الحسنه بانکی هستیم و در صورت جذب تسهیلات قرض الحسنه بانکی یکصد هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد خواهد شد.

غلامرضا تاجگردون،رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در این جلسه خواستار همکاری بانک ها در اختصاص 3هزار میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به عنوان تکلیف قانونی آنها شد و گفت: تنها راه حمایت از افراد پشت نوبتی در کمیته امداد، ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد تحت حمایت و خروج آنان از چرخه حمایتی و حمایت از افراد جدید است.

او با تاکید بر اینکه اعتبار کمیته امداد و بهزیستی دربودجه سال 95 باید افزایش پیدا کند، تصریح کرد: در قانون، بانک های عامل و سیستم بانکی مکلف شدند تا رقمی حدود 3 هزار میلیارد تومان به کمیته امداد و بهزیستی برای اشتغال مددجویان اختصاص دهند.

تاجگردون افزود:بر اساس گزارش عملکردی از بانک ها، برخی از آنها40 تا 50 درصد منابع را ابلاغ کرده و چند بانک کوچک هیچ ابلاغی نداشتند؛ هرچند که همکاری بانک ها با کمیته امداد در سطح قابل قبولی است.

گفتنی است در این جلسه با توجه به اینکه تا کنون حدود 20 تا 25 تسهیلات تکلیفی ازسوی بانک ها به نهادهایی چون کمیته امداد پرداخت شده است مقرر شد که همه بانک ها تا پایان این هفته سهم خود را ابلاغ کنند.

105105

کد خبر: 547880

وب گردی

وب گردی