سرقت مرد شیک پوش از طلا فروشی با کیف مدارک و جعبه شیرینی

مردی که با ترفندهای خاص به جواهرفروشی‌ها دستبرد می‌زد، به دام افتاد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شرق ، فردی ١٣ خرداد با مراجعه به کلانتری سیدخندان به مأموران اعلام کرد شخصی تحت عنوان خریدار به مغازه طلافروشی او در خیابان شریعتی رفت و درحالی‌که کیف‌ دستی و جعبه شیرینی‌اش را داخل مغازه گذاشته بود، به بهانه نشان‌دادن سرویس طلا به همسرش از مغازه خارج و در یک لحظه همراه با سرویس طلا ناپدید شد.
مال‌باخته پس از معرفی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «شخصی برای خرید سرویس طلا و جواهرات به ارزش ٣٠ ‌میلیون تومان با وضعیتی کاملا موجه و بسیار شیک، در طول چندین روز و به دفعات به مغازه‌ام مراجعه کرد و درنهایت مدعی شد قصد دارد سرویس طلای موردنظرش را بخرد و به همین علت همسرش را نیز همراه خود آورده است اما همسرش به علت ناتوانی جسمی، قادر به حرکت نیست و به همین دلیل داخل ماشین نشسته است. این شخص در ابتدای ورود به مغازه، یک جعبه شیرینی و یک کیف دستی حاوی مدارک شناسایی را همراه داشت. زمانی ‌که قصد داشت سرویس طلا را به همسرش نشان دهد، کیف مدارک و جعبه شیرینی را به امانت داخل مغازه گذاشت و حتی از من درخواست کرد مراقب کیف مدارک شناسایی او باشم. من نیز با توجه به وضعیت کاملا آراسته، چندین نوبت مراجعه این شخص به مغازه و به تصور دراختیارداشتن مدارک شناسایی و...، سرویس طلای ٣٠ ‌میلیون تومانی را در اختیار او گذاشتم تا برای نشان‌دادن به همسرش از مغازه خارج کند».

کارآگاهان با توجه به اظهارات مال‌باخته مبنی بر مراجعه چندین‌باره سارق به طلافروشی، به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل مغازه و دوربین‌های پیش‌بینی‌شده در محدوده محل سرقت پرداختند و با بررسی دقیق آنها موفق به شناسایی خودرو سواری متعلق به متهم شدند. این شخص هر بار خودرو را با فاصله از طلافروشی پارک و به مغازه مراجعه می‌کرد. با شناسایی متهم ٤٠ساله به نام «مهدی. غ» مخفیگاه او در خیابان شهید عراقی مشخص و او چند روز پیش دستگیر شد. متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی، با شاکی پرونده روبه‌رو شد و به سرقت سرویس طلا از مغازه مال‌باخته اعتراف کرد. در شرایطی که متهم در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت دیگری شده بود، کارآگاهان با بررسی سوابق وقوع سرقت‌های مشابه از طلافروشی‌های سطح شهر تهران، موفق به شناسایی تعداد دیگری از مال‌باختگان شدند که متهم اقدام به سرقت طلا و جواهرات از آنها کرده بود. یکی از مال‌باختگان پس از دعوت به پایگاه چهارم آگاهی، بلافاصله متهم را به‌عنوان سارق مغازه طلافروشی خود در میدان پالیزی – پاساژ اندیشه شناسایی کرد و گفت: «متهم به طلافروشی من مراجعه و درخواست یک عدد دستبند به وزن ١١٠ گرم و به ارزش یک‌میلیون‌و ٧٠٠‌هزار تومان کرد. زمانی که النگو را به او دادم، درحالی‌که مشغول صحبت با سایر مشتریان داخل مغازه بودم، این شخص در یک فرصت، النگوی طلا را با یک النگوی بدلی کاملا مشابه جابه‌جا و النگوی طلا را سرقت کرد». در ادامه یکی دیگر از شکات پرونده نیز شناسایی شد که متهم اقدام به سرقت انگشتر طلا از مغازه طلافروشی او کرده بود. کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده و بازرسی دقیق مخفیگاه متهم، موفق به کشف ده‌ها سکه قدیمی بدلی شدند. متهم در اظهارات اولیه بیان کرد این سکه‌ها را در یک مجلس عروسی از زیر پای عروس و داماد جمع کرده اما در ادامه با تغییر اظهاراتش عنوان کرد سکه‌ها را تحت عنوان سکه‌های زیرخاکی و فقط به مبلغ صد ‌هزار تومان از یک مسافر در مسیر قم به تهران خریده است. سرهنگ فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به شیوه و شگرد سرقت از مغازه‌های طلافروشی و احتمال ارتکاب جرائم مختلف از سوی متهم و به منظور شناسایی سایر شکات احتمالی، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم توسط مقام محترم قضائی صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – بالاتر از بیمارستان رسالت - جنب کلانتری ١٢٠ سیدخندان مراجعه کنند.

20106

کد خبر: 548190

وب گردی

وب گردی