٢ محکوم از چوبه دارنجات یافتند

دو متهم به قتل که به مجازات قصاص محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم مقتولان به زندگی بازگشتند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شرق ، یکی از این محکومان تا ساعاتی پیش از اجرای حکم در انتظار چوبه‌دار به سر می‌برد، اما بالاخره بخشیده شد.

محمد سعید سخاوت مدیر ندامتگاه فجر دزفول در این‌باره گفت: با تلاش شورای حل اختلاف زندان دزفول، فرد محکوم ساعاتی پیش از اجرای حکم اعدام عفو شد.

او افزود: فرد محکوم ١١ سال پیش در یک نزاع در یکی از شهرهای همجوار دزفول باعث قتل یک نفر شده بود که در دادگاه مجرم شناخته و به ١١ سال حبس و قصاص محکوم شده بود.

مدیر ندامتگاه فجر دزفول گفت: این زندانی بیش از ١١ سال از حبس خود را پشت‌ سر گذاشته بود که شب اجرای حکم اعدام، اعضای شورای حل اختلاف با حضور در منزل مقتول و صحبت با این خانواده، موفق به اخذ رضایت و بخشش اولیای دم شدند. به‌این‌ترتیب اجرای حکم متوقف شد. در همین حال، پسری که در نوجوانی مرتکب قتل شده و حکم قصاص او به تأیید نهایی رسیده بود، از مجازات مرگ رهایی یافت و به زندگی بازگشت.

اژدر اسدبیگی، مدیرکل زندان‌های کرمانشاه، دراین‌باره توضیح داد: نوجوانی که در نزاع دسته‌جمعی مرتکب قتل عمدی و به قصاص نفس محکوم شده بود، پس از دو سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، از سوی شاکیان مورد عفو و گذشت قرار گرفت و به آغوش خانواده خود بازگشت.

این مقام قضائی گفت: تیم اخذ رضایت زندان‌های استان کرمانشاه با همکاری نهاد حمایتی جمعیت امام‌علی (ع) و رئیس کانون اصلاح و تربیت و مددکار این مرکز برای جلب رضایت شکات پرونده پیگیری زیادی کردند». محکومان به قصاص مطابق قانون، حتی در صورت عفو از سوی اولیای دم، به دلیل جنبه عمومی جرم مجددا محاکمه و با تشخیص قضات به مجازات حبس محکوم می‌شوند.

20106

کد خبر: 548192

وب گردی

وب گردی