فانی: بسته های آموزشی جایگزین کتاب درسی می شوند

وزیر آموزش و پرورش، سیاست این وزارتخانه را جایگزینی بسته های آموزشی به جای کتاب درسی عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، علی اصغر فانی در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد که شب گذشته در سینما فلسطین تهران برگزار شد گفت: اساتید تعلیم و تربیت معتقدند که 88 درصد یادگیری از طریق حس بینایی و شنوایی انجام می‌شود بنابراین فیلم که مفاهیم را از طریق چشم منتقل می کند نقش عمده ای در یادگیری ایفا می کند.

او با بیان اینکه سیاست امروز آموزش و پرورش جایگزینی بسته های آموزشی به جای کتاب درسی است گفت: معتقدیم مجموعه ای متشکل از کتاب دانش‌آموز، کتاب معلم، نرم افزار آموزشی و فیلم آموزشی در کنار هم می توانند در تحکیم تغییرات و ماندگاری یادگیری در متربی موثر واقع شوند.

فانی با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد یکی از ملزومات ارتقاء بسته های آموزشی است گفت: ما این جشنواره را برای تشویق فیلمسازان، استفاده از دستاوردهای جهانی و تشویق معلمان و دانش‌آموزان برای فیلمسازی و تعمیق مهارت های دانش آموزان برگزار می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: چند سالی است که در زمینه مدارس هوشمند و یادگیری الکترونیکی اقداماتی را شروع کردیم. تولید و استفاده از فیلم آموزشی در توسعه مدارس هوشمند می‌تواند موثر باشد.

فانی با بیان اینکه در سند تحول که بر عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آوزشی تاکید شده است گفت: تولید فیلم می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

او گفت: امیدواریم در سال های آینده شاهد حضور بیشتر فیلمسازان و هنرمندان، معلمان و دانشجو معلمان و به خصوص دانش‌آموزان در حوزه تعلیم و تربیت باشیم.

20104

کد خبر: 548201

وب گردی

وب گردی