سخنگوی قوه قضائیه:رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در چارچوب قوانین به نفع همه است/ نه متهم و نه هیچ فردی حق توهین به دیگری را ندارد/ با توهین‌ها ممکن است پرونده‌های جدید تشکیل شود

محسنی اژه‌ای در واکنش به برخی اظهار نظرها و حاشیه سازی‌ها در خصوص دادگاه رسیدگی به اتهامات متهم نفتی گفت: به نفع همه است اجازه دهند دادگاه در چارچوب قوانین به کار خود ادامه دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ایدر خصوص برخی از اظهارنظرهای مسئولان و حاشیه سازی برخی افراد در جریان برگزاری دادگاه بابک زنجانی، اظهار کرد: باید در مورد هر پرونده‌ای از جمله پرونده بابک زنجانی اجازه دهیم دادگاه طبق قانون روند خودش را طی کند و به یک جمع بندی صحیح بر اساس مستندات برسد، این به نفع همه است؛ اما اگر چنانچه حاشیه سازی زیاد شود و فضاسازی نیز صورت گیرد، موضوع خوبی نیست.

او افزود: حتی گاهی وقت‌ها برای مردم هم اموری مشتبه می‌شود و نمی‌دانند که کدام یک از این حرف‌ها صحیح و کدام یک حاشیه است.

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه هیچ کس حق توهین به دیگری را ندارد، گفت: گاهی در زمان رسیدگی به یک پرونده کسی به شخص دیگری توهین می‌کند و پرونده جدیدی تولید می‌شود، بنابراین هیچ کس حق ندارد به شخص دیگر توهین کند. در واقع نه حق توهین به متهم وجود دارد و نه اینکه متهم حق دارد به دیگران توهین کند.

اژه‌ای تاکید کرد: به نفع همه است که اجازه دهند دادگاه در چارچوب قوانین به پرونده رسیدگی کند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی در چارچوب قوانین در حال رسیدگی است، گفت: وکیل شاکی و متهم و سازمان‌های شاکی در دادگاه حضور دارند و پرونده طبق قانون رسیدگی می‌شود.

او گفت: قاضی نیز هیچ داعیه‌ای جزء اینکه بر اساس قانون و حق پرونده را رسیدگی و جمع بندی کند، ندارد و چنانچه برایش محرز شود مجازات را صادر می‌کند، پس توهین کردن‌ها در هنگام برگزاری دادگاه هیچ سودی نخواهد داشت.

105105

کد خبر: 548202

وب گردی

وب گردی