افتتاح دیتا سنتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد/ رونمایی از رایانه کوچک

مجهزترین دیتا سنتر دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز با حضور دکتر میرزاده، در واحد مشهد افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، این مرکز با مساحتی بالغ بر 550 متر مربع شامل سالن های سرور، اتاق برق، سوییچینگ و کنترل امنیت با حضور دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح و قابل بهره برداری شد.

دیتاسنتر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد با ظرفیت 300 سرور فیزیکی و 2000 سرور مجازی براساس سطح 3 (tier 3) استاندارد جهانی TIA-942 ساخته شده و قادر به ارائه خدمات متنوع است.

دکتر میرزاده در ادامه بازدید از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، از رایانه کوچک ساخته شده توسط شرکت دانش بنیان «کیا» با عنوان «کیا گرین سیستم» که متلعق به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است، رونمایی کرد. این رایانه کوچک که اختراع محققان دانشگاه آزاد اسلامی است، با قابلیت های یک رایانه اما با نصف قیمت، در بازار عرضه خواهد شد.

دکتر میرزاده ضمن افتتاح مرکز دیتا، از بخش های دیگر ساختمان فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بازدید به عمل آورد.

شایان ذکر است طراح این رایانه کوچک که از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد است، اولین نمونه آن را به دکتر میرزاده اهدا کرد.

همچنین دکتر میرزاده با حضور در ساختمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، از سامانه تلفن همراه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بازدید به عمل آورد.

بازدید از زمین ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

دکتر میرزاده در بازدید از محوطه، از زمین اختصاص داده شده برای ساخت ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دیدن کرد و در جریان مراحل خرید و ساخت این ساختمان قرار گرفت.

20104

کد خبر: 548479

وب گردی

وب گردی