ممنوعیت تولید و مصرف خمیر مرغ لغو  شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، گفت: بر اساس نتایج جلسات مشترک سازمان غذا و دارو ، سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت و درمان ، مصرف و تولید خمیر مرغ منع علمی و بهداشتی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی خلج، با اشاره به اینکه منظور سازمان دامپزشکی از خمیر مرغ محصولی است که از گوشت مرغ پایان دوره تخم گذاری یا مرغ دیر پز تولید می شود، افزود: در پایان هر دوره 200 هزار تن گوشت مرغ دیرپز در کشتارگاه ها تولید می شود که این گوشت در مراکز تحت نظارت سازمان دامپزشکی به خمیر مرغ تبدیل و در صنایع غذایی و در تولید فراورده های حرارت دیده مصرف می شود.

وی گفت: براساس جلسه مشترک سازمان دامپزشکی با سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد بخشنامه مشترک سازمانها مبنی بر رفع ممنوعیت تولید و مصرف خمیر مرغ به مناطق مختلف کشور ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: خمیر مرغی مورد تایید است که تحت نظارت و براساس ضوابط و مقررات بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور تولید شود.

خلج گفت: سازمان دامپزشکی کشور از مسئولان وزارت بهداشت و درمان و سازمان ملی استاندارد برای بازدید از کشتارگاههای صنعتی و مراکز تولید خمیر مرغ دعوت می کند.

401401

کد خبر: 548589

وب گردی

وب گردی