نشست علمی معرفی فرصت‌های شغلی رشته مهندسی شیمی در واحد بوشهر برگزار شد

نشست علمی معرفی فرصت‌های شغلی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی تمامی مقاطع و معرفی این رشته تحصیلی به همت انجمن علمی مهندسی شیمی واحد بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد بوشهر، در ابتدای این نشست، عضو هیات علمی واحد بوشهر با بیان ضرورت شناخت دانشجویان از فرصت‌های شغلی پیش روی خود، گفت: هر دانشجویی باید با چشم باز و دید کافی و مطلع از آینده شغلی رشته خود تصمیم بگیرد که این مسأله از بدو ورود به دانشگاه صورت می‌پذیرد و نمود اصلی خود را هنگام فراغت از تحصیل و مهیا بودن دانش آموخته برای ورود به بازار کار می‌توان دید.

دکتر علی نریمایی یکی از راه‌های بسیار مناسب برای دست یافتن به این مهم را بازدید‌های علمی و توجه بیشتر به دروس عملی برشمرد و گفت: در این بازدید‌ها علاوه بر آشنایی دانشجویان با صنعت و محیط‌های صنعتی، کاربرد مطالب علمی خود را در این ورطه از نزدیک مشاهده خواهد کرد.

او گفت: گذراندن دروس آزمایشگاهی و عملی و نیز دوره کارآموزی در دوران دانشجویی بسیار مفید است که باید به آن توجه بیشتری کرد.

نریمانی برگزاری کلاس‌های کمک آموزشی را نیز بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های تخصصی نرم افزارهای مهندسی شیمی برای افزایش مهارت‌های شغلی دانشجویان بسیار حائز اهمیت است و برپایی این دوره‌ها بر عهده انجمن علمی این رشته می‌باشد که باید با جدیت به آن اهتمام ورزند.

دکتر محمد روحی نجف آبادی از دیگر استادان این رشته به عنوان دومین سخنران مراسم، علاوه بر تشویق دانشجویان به فعالیت‌های پژوهشی و علمی در دانشگاه، گفت: تجربه نشان داده که بنیان‌گذاران بزرگ‌ترین شرکت‌ها از میان شما دانشجویان بوده‌اند که با پشتکار و همت والا دست به دست هم داده‌اند و زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی برای خود و دیگران شده‌اند.

او به دانشجویان توصیه کرد: هرگز خود را دست کم نگیرید چرا که شما آینده سازان اینکهن مرز و بوم هستید.

دکتر حسین سعدآبادی مدیر کل پژوهشی واحد بوشهر هم با تأکید بر موقعیت‌های شغلی متعدد خصوصی و دولتی برای دانش‌آموختگان این رشته گفت: پژوهش، یکی از اولویت مهم دانشگاه آزاد اسلامی است پس دانشجویان هم باید نسبت به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی تلاش ورزند.

او گفت: قرار نیست دانشجویان فقط مفاهیم تئوری را در کلاس درس مرور کرده و از کنار مفاهیم بصورت سطحی عبور کنند بلکه باید از کلاس‌های درس ایده گرفته و این ایده‌ها را با استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه پرورانده تا بتوانند در آینده از آنها به عنوان ایده‌های نو در ایجاد مشاغل استفاده کنند.

او با بیان توصیه‌های جدی ریاست عالیه دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی بر اصل پژوهش محوری گفت: خوشبختانه با حمایت‌های همه جانبه و تلاش‌های شبانه روزی ریاست واحد بوشهر، امکانات و تجهیزات پیشرفته به روز و بی‌نظیری در واحد بوشهر فراهم شده است تا شما دانشجویان بهترین استفاده را از دوران تحصیل خود ببرید.

سعدآبادی فعالیت‌های انجمن‌های علمی، ادبی و هنری را چهار بخش بازدیدهای علمی، سمینارهای علمی، نشریه دانشجویی و کارگاه‌های آموزشی برشمرد و گفت: دانشگاه فرصت تجربه اندوزی است و انجام بهتر کار‌ها در گرو مشارکت‌ها ی جمعی است و هر چه دانشجویان در بهره‌گیری از فرصتی که در انجمن‌های دانشجویی در اختیار ایشان قرار می‌دهد کوشا‌تر باشند، نتیجه بهتری از در دوران تحصیل خود خواهند گرفت.

در پایان، امیرعباس اقلیما مدیر کل حراست واحد بوشهر هم به ایراد سخن پرداخت و گفت: جوان یعنی شور و نشاط و دوره جوانی برگزفته از تحرک و فعالیت است و باید تلاش شود این با هدفمند کردن این کوشش‌ها از هدر رفت آن جلوگیری شود.

او گفت: دانشجویان باید به انجام امور ایده‌پرور بپردازند چرا که فعالیت‌های پژوهشی با حضور دانشجویان، به جریان علمی موجود در دانشگاه جان تازه‌ای می‌بخشد.

در پانت‌های این جلسه نیز رئیس انجمن علمی مهندسی شیمی خلاصه‌ای از برنامه‌های انجام شده و آتی این انجمن را برای حضار ارائه کرد و پس از آن دانشجویان و اساتید به پرسش و پاسخ پرداخته و دانشجویان توانستند در فضایی کاملاً صمیمی مشکلات و کمبودهای خود را با اساتید در میان گذاشته و پاسخ سوالات خود را از مسئولین دانشگاه دریافت کنند.

20104

کد خبر: 548693

وب گردی

وب گردی