انتشار اطلاعات شخصی افراد در شبکه مجازی دو سال زندان دارد

سرهنگ محمودی با اشاره به ماده 17 قانون جرایم رایانه ای، گفت: انتشار اطلاعات شخصی افراد در شبکه مجازی که موجب هتک حیثیت او شود، تا دو سال زندان در پی دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان سرهنگ محسن محمودی گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه بعد از درخواست طلاق از همسرش، وی اقدام به فحاشی و آبروریزی و تهدید و ثبت مطالب رکیک در پروفایل "تانگو" و "بی تالک" کرده است، مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تاکید کرد: پس از استخراج و جمع آوری شواهد و با اخذ دستور مقام قضایی فرد مذکور به پلیس فتا احضار شد.

او در ادامه افزود: متهم در مواجه با مستندات پلیس، جرم خود را پذیرفت و انگیزه خود از این کار را درخواست طلاق همسرش اعلام کرد.

سرهنگ محمودی با اعلام اینکه متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راه مناسبی جهت تلافی کردن و بیان مشکلات و اختلافات خانوادگی نیست.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی به ماده 17 قانون جرائم رایانه ای اشاره کرد و افزود: هر کس به وسیله سامانه رایانه ای یا مخابراتی، اسراری شخصی را بدون رضایت او منتشر کند، به نحوی که منجر به ضرر و عرفاً موجب هتک حیثیت او شود به حبس از 91 روز تا دو سال و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

105105

کد خبر: 548704

وب گردی

وب گردی