هوای تهران در شرایط ناسالم/کیفیت هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته

مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران از شرایط ناسالم هوای امروز (دوشنبه) تهران برای گروه‌های حساس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران، با توجه به اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر تهران، اعلام کرد: وضعیت کیفی هوای امروز (دوشنبه، دوم آذر) در تهران به دلیل غلظت بیش از حد مجاز ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

با توجه به اطلاعیه شماره 77 سازمان هواشناسی در اول آذرماه، این شرایط تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت، از این رو شهروندان جهت حفظ سلامت باید توصیه‌های بهداشتی شامل کاهش تردد و فعالیت افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای -از جمله بیماران قلبی و ریوی - و سالمندان در فضاهای باز، عدم تردد غیر ضروری در معابر برای کلیه افراد به ویژه سالمندان و کودکان، پرهیز از انجام فعالیت‌های شدید بدنی و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، مراقبت از کودکان و خردسالان (در سنین مهدکودک، پیش دبستانی و دبستان) به منظور کاهش تردد و حضور در فضای باز، عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی تا حد امکان، عدم هرگونه فعالیت که موجب تشدید آلایندگی هوا شود نظیر سوزاندن ضایعات ،عملیات قیرکاری، تردد با وسایط نقلیه معیوب و دقت در هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریزشدن بنزین و سایر سوخت‌ها رعایت کنند.

کیفیت هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

محمد رستگاری افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفی هوای دیروز تهران 90 و در شرایط سالم قرار داشته و شاخص کیفی 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز129 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته داشته است.

او ادامه داد: در این بازه زمانی میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 129 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 74 و در شرایط سالم بوده است. همچنین میانگین منوکسید کربن 50 و در شرایط پاک قرار داشته است.

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور به سبب حاکمیت جو آرام در برخی نقاط کشور، افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران از روز یکشنبه اول آذر تا روز پنجشنبه پنجم آذر رخ خواهد داد.

20106

کد خبر: 548755

وب گردی

وب گردی