آنتی بیوتیک‌ها شیوه ایمن و مهم برای کاهش خطرات جراحی‌ها و وضع حمل

یک کارشناس سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرد: مصرف صحیح آنتی‌بیوتیک‌ها، راهکار اصلی برای به حفظ این بخش مهم از داروهای مدرن است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در حوزه مقاومت آنتی‌میکروبی گفت: جهان بدون آنتی‌بیوتیک خیلی متفاوت‌تر از جهانی است که اکنون در آن زندگی می‌کنیم. ما در حال حاضر اساسا روی آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان بیماران حساب می‌کنیم.

«کیجی فوکودا» همچنین افزود: استفاده از داروهای آنتی بیوتیک به روش درست تنها شیوه‌ای است که می‌توانیم آنچه را اکنون در اختیار داریم حفظ کنیم. آنتی بیوتیک‌ها شیوه ایمن و مهمی برای کاهش خطرات جراحی‌ها و وضع حمل هستند. همچنین این داروها برای مبتلایان به بیماری‌های مزمن از قبیل سرطان یا دیابت که مستعد ابتلا به عفونت هستند، مفیدند.

از آنجا که داروهای آنتی‌بیوتیک در درمان بیماری‌های ویروسی کاربردی ندارد در نتیجه مبتلایان به سرماخوردگی و آنفلوآنزا نباید از آنها مصرف کنند. مصرف این داروها برای درمان سرماخوردگی یکی از اشتباهات بسیار رایج در مورد آنتی‌بوتیک‌هاست که به مقاومت آنتی‌بیوتیکی منجر می‌شود. همچنین زمانی که اکثر مردم از این داروها در درمان بیماری‌هایی استفاده می‌کنند که آنتی‌بیوتیک برای آنها لازم نیست به گسترش سریع مقاومت باکتری‌ها در برابر دارو کمک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، همچنین کامل کردن دوره مصرف آنتی‌بیوتیک تجویز شده توسط پزشک نکته حائز اهمیتی است که مانع از مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌شود.

20106

کد خبر: 548798

وب گردی

وب گردی