ولایتی: دیدار خارج از تشریفات پوتین و رهبر انقلاب سابقه  نداشت

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و رئیس جمهور روسیه گفت: این دیدار در تاریخ ایران و روسیه پس از دیدار ایوان چهارم و شاه طهماسب صفوی سابقه نداشت.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با بیان اینکه در دیدار رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری مسائل روابط دوجانبه و همکاری های بین المللی مطرح شد گفت: این دیدار تشریفاتی نبود بلکه کاملاً کاری بود و پوتین خواستار روابط راهبردی همه جانبه با ایران است.


به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره دیدار پوتین رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری افزود: مهمترین نکته ای که مقام معظم رهبری در دیدار با پوتین فرمودند این بود که ایران خواهان روابط بلندمدت و همه جانبه و با ثبات با کشور روسیه است و هر تصمیمی در سطح سران کشورها گرفته می شود باید عملیاتی شود در ایران و روسیه این تصمیم ها کاملاً قاطع است و در رده های اجرایی باید تأکید شود که تصمیمات دو رئیس جمهور کاملاً عملیاتی شود و این اطمینان متقابل میان دو کشور از مرحله حرف به عمل در بیاید و ظرفیت های گسترده ای که وجود دارد بالفعل شود.
ولایتی درباره توجه رسانه های بین المللی به دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب گفت: انتخاب چنین زمانی که مصادف با اجلاس رؤسای کشورهای تولید کننده گاز در جهان، انتخاب بسیار مناسبی بود زیرا همکاری میان ایران و روسیه در سوریه مصداق کامل همکاری راهبردی میان دو کشور است که عملیاتی شد و نتایج ارزشمندی داشت و عملاً موازنه را به نفع خط مقاومت تغییر داد.


وی افزود: این که پوتین رئیس جمهور روسیه در این سفر اقدامات را اولویت بندی کرد و اولویت نخست خود را دیدار با مقام معظم رهبری قرار داد حکایت از آن است که وی کاملاً حساب شده برنامه سفر خود را طراحی کرده است.


مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل اضافه کرد: اقای پوتین بدون تشریفات، مستقیم از فرودگاه به دفتر مقام معظم رهبری رفت و گفتگوها حدود دو ساعت طول کشید و این نشان می دهد که از نظر پوتین، رابطه میان ایران و روسیه باید راهبردی باشد و در سطح بالاترین مقامات دو کشور در این باره بحث شود.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم بر عزم ایران به رابطه دوستانه میان دو کشور تأکید کردند که بر اساس احترام متقابل و حقوق برابر باشد.


ولایتی افزود: این دیدار در تاریخ ایران و روسیه پس از دیدار ایوان چهارم و شاه طهماسب صفوی سابقه نداشت.


وی تأکید کرد: چنین دیدار دو ساعته و خارج از تشریفات در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی سابقه بود.

201/201

کد خبر: 548969

وب گردی

وب گردی