ایرانبخش عنوان کرد: تدوین و پیگیری برنامه های ساها در  پنجمین نشست پایش امور استانهای دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل توسعه و پشتیبانی شبکه‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه با هدایت و حمایت رییس دانشگاه آزاد اسلامی از سامانه ساها، موارد مربوط به آن به صورت جدی پیگیری می شود. 

علیرضا ایرانبخش، مدیرکل توسعه و پشتیبانی شبکه‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: مهمترین بخش پنجمین نشست هماهنگی و پایش امور استانهای دانشگاه آزاد اسلامی استماع نقطه نظرات دکتر میرزاده بود. دکتر میرزاده در این جلسه نسبت به عملیاتی کردن این طرح نکاتی بسیار خوبی را ارائه داد تا بتوانیم از این ظرفیت برای کشور استفاده مطلوب به عمل آوریم.

ایرانبخش همچنین درباره طرح و برنامه های آتی ساها گفت: در پنجمین نشست هماهنگی و پایش امور استانهای دانشگاه آزاد اسلامی صحبت های خوبی با حضور دکتر میرزاده و روسای واحد ها انجام شد. در کل فلسفه وجودی شرکت در این جلسه برای اعضا، پایش ساها در استان ها بود.

او در ادامه گفت: در بخش اول، بررسی کلی نسبت به استان ها و واحدهای دانشگاهی در خصوص اجرایی کردن همه مفاد و جنبه های مختلف ساها انجام گرفت. همچنین مسائل مربوط به اطلاعات پرتال ساها مطرح شد که بر اساس آن واحد های دانشگاهی باید صحت اطلاعات ثبت شده را تایید کنند. همچنین اتمام فرآیند ورود اطلاعات که بعضی از واحد ها نسبت به انجام آن اقدامی نکرده اند هم مورد بحث قرار گرفت و واحدهایی که نسبت به انجام آن اقدامی نکرده اند باید هرچه سریعتر اطلاعات را تکمیل کنند. در کل جلسه اخیر صحبت های لازم برای پیشبرد اهداف ساها انجام شد و ان شاالله در آینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن کامل این موضوعات خواهیم بود.

مدیرکل توسعه و پشتیبانی شبکه‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: موضوع بعدی که در زمینه ساها باید انجام شود، موارد مربوط به دستگاه ها و خدماتی است. در حال حاضر حدودا 9 هزار خدمت ثبت شده است اما انتظار داریم با توجه به اینکه 116 هزار دستگاه در سطح دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، این عدد تا 50 هزار ثبت در سامانه ساها برسد. در واقع دانشگاه باید به وظیفه ذاتی خود درباره پاسخگویی به نیاز های جامعه، صنعت، دولت و جامعه علمی کشور عمل کند و این اقدام ما در همین راستا خواهد بود.

ایرانبخش در ادامه به برنامه ریزی های آتی در موضوع ساها اشاره کرد و عنوان کرد: همچنین در پنجمین جلسه امور پایش امور دانشگاه های آزاد اسلامی استان ها، حدود 14 دستورالعمل برای واحد ها ارائه شد. اهم این گزارش ها، گزارش افتتاح حساب مستقل برای واحد ها و اعلام میزان درآمد از محل ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی تا پایان آذر ماه سال 1394 است، که بر این اساس واحد ها باید این موارد را اعلام کنند.

مدیرکل توسعه و پشتیبانی شبکه‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: خوشبختانه با هدایت و حمایت رییس دانشگاه آزاد اسلامی از سامانه ساها موارد مربوط به ان به صورت جدی پیگیری می شود. مهمترین بخش پنجمین نشست هماهنگی و پایش امور استانهای دانشگاه آزاد اسلامی استماع نقطه نظرات دکتر میرزاده بود. دکتر میرزاده در این جلسه نسبت به عملیاتی کردن این طرح نکاتی بسیار خوبی را ارائه داد تا بتوانیم از این ظرفیت برای کشور استفاده مطلوب به عمل آوریم.

10101

کد خبر: 549236

وب گردی

وب گردی