اعتراضات در شیکاگو درپی تیراندازی مرگبار پلیس به نوجوان سیاه‌پوست

صدها معترض سیاه‌پوست در خیابان‌های شیکاکو در ایالت ایلینوی تجمع کردند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که پلیس آمریکا ویدیویی از تیراندازی مرگبار یک افسر سفیدپوست به یک نوجوان منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حدود 150 معترض با اشاره به شمار تیرهایی که افسر جیسون ون دیک به نوجوانی 17 ساله به نام لاکوان مک‌دونالد شلیک کرده بود، فریاد می زدند «16 تیر».

پس از آن معترضان به سمت مرکز شهر حرکت کردند و در همین حال نیروهای آماده پلیس با خودرو آنها را همراهی کردند. معترضان دست‌هایشان را به هم قفل کردند و چند خودروی پلیس را در حلقه انسانی خود محاصره کردند.

زمانی که معترضان به خیابان بالبو در شیکاگو رسیدند و با حضور امنیتی پررنگ ماموران روبرو شدند، تعدادشان به 300 تن رسیده بود. دست کم سه تن در این تظاهرات اعتراضی بازداشت شدند. پس از انتشار تصاویر دوربین ویدیویی نامحسوس پلیس، رام امانوئل شهردار شیکاگو از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و وحدت و همدلی خود را نشان دهند.

روز سه‌شنبه ون دیک خود را به دادگاه منطقه کوک در ایالت ایلینوی تسلیم کرد و دادستان‌ها وی را به خاطر چندین شلیک مکرر به مک دونالد در تاریخ بیستم اکتبر 2014 به قتل عمد متهم کردند.

302

کد خبر: 549397

وب گردی

وب گردی