استفاده از هنر اصیل سرود، در بیان معضلات اجتماعی

فرهنگ سازی در خصوص پیشگیری از اعتیاد مهمترین برنامه مدیریت امور اجتماعی است که در قالب پرده خوانی و خیمه شب بازی در آذرماه سال جاری در محلات و مدارس شهر اصفهان اجرا می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران سرود "چشمان بیدار" با همخوانی گروهی از جوانان اصفهانی با موضوع پیشگیری از اعتیاد تولید و منتشر شد.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی با بیان این مطلب گفت: هنر سرود خوانی به دلیل تاثیر عاطفی و جذابیتی که بر روی مخاطبان دارد قالبی اثرگذار برای اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی به شمار می رود.

محمد حسن مردانی افزود: در همین راستا به منظور پیشگیری از اعتیاد و آموزش مهارت نه گفتن سرود زیبایی با عنوان"چشمان بیدار" تهیه شده است.

او با بیان اینکه استفاده از قالب های هنری در اجرای طرح های فرهنگی علاوه بر تاثیر پذیری بیشتر شهروندان، موجب احیای هنرهای فاخر ایرانی می شود گفت: نقالی، پرده خوانی، خیمه شب بازی و... از جمله هنرهای کهن دیگری است که می توان معضلات اجتماعی را در این قالب های هنری ارائه داد.

مردانی ادامه داد: فرهنگ سازی در خصوص پیشگیری از اعتیاد مهمترین برنامه مدیریت امور اجتماعی است که در قالب پرده خوانی و خیمه شب بازی در آذرماه سال جاری در محلات و مدارس شهر اصفهان اجرا می شود.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان، فرهنگ سازی درخصوص ساماندهی مشاغل آسیب رسان که موجب سلب آسایش شهروندان می شود را از برنامه های اجرایی این کمیته عنوان کرد و افزود: ایجاد سد معبر، صدا های ناهنجار و آلودگی محیط زیست از جمله مواردی است که مشاغل آسیب رسان برای شهروندان ایجاد می کنند که این موارد در قالب نقالی فرهنگ سازی می شود.

مردانی گفت: فرهنگ سازی در قالب های هنری یاد شده آذر ماه سال جاری در مکان های عمومی محلات مناطق 15 گانه اصفهان اجرا می گردد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتراز تولیدات فرهنگی و برنامه های کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان می توانند با شماره 34467360 تماس بگیرند ویا به وب سایتshahrvandi,net مراجعه کنند.

105105

کد خبر: 549490

وب گردی

وب گردی