محسن تنابنده مهمان برنامه سرزمین ما شد

برنامه «سرزمین ما» فردا پنج شنبه پنجم آذر ماه با تمرکز بر نقش هنرمندان در زمینه حفظ محیط زیست و فعالیت های آنها در این زمینه به روی آنتن می رود.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد توحیدی کارگردان، فیلمنامه نویس و دبیر جشنواره بین المللی فیلم سبز امروز به همراه مهدی توحیدپور، موسس انجمن سبز هنرمندان حامی محیط زیست مهمانان حضوری برنامه سرزمین ما هستند. همچنین محسن تنابنده کارگردان فیلم سینمایی گینس و بازیگر چهارگانه سریال پایتخت هم بصورت تلفنی با برنامه در ارتباط خواهد بود تا بعنوان یک هنرمند حامی محیط زیست از فعالیت هایش در این باره با بینندگان سخن بگوید. برنامه سرزمین ما فردا مهمان دیگری هم دارد. لیلا مسروری، مسئول کمیته محیط زیست انجمن طرفداران توسعه شهرستان بندر انزلی در این برنامه قرار است درباره »سنبل آبی» گیاه ویران کننده مرداب انزلی توضیحاتی را ارائه دهد. سنبل آبی گیاهی شناور بدلیل آنکه از قدرت تکثیر بالایی برخوردار است و درخارج از محیط بومی خود،گیاهی مهاجم محسوب میشود چراکه می تواند تمامی عرصه آبی را پوشانده و بدلیل برگهای گسترده و ضخیم و ارتفاعی که تا یک متر می تواند رشد کند مانع رسیدن نور و اکسیژن به موجودات آبزی آن عرصه شده و حیات آنها تهدید می کند. این گیاه از سال 94 به تالاب انزلی راه پیدا کرد که تهدیدی جدی برای این عرصه با ارزش آبی ایران است. مظفر افشار، مسئول انجمن دوستداران طبیعت لرستان هم دیگر مهمان برنامه است تا درباره بارندگی های اخیر و تاثیر این بارندگی ها در رشد بلوط های سوخته جنگل های لرستان گفتگو کند.
برنامه »سرزمین ما» تریبون تشکل های زیست محیطی کشور است که پنج شنبه ها ساعت 8 صبح به تهیه کنندگی الهام پیرهادی به روی آنتن می رود.
503502

کد خبر: 549502

وب گردی

وب گردی