آمار معتادان تحت پوشش "بیمه" اعلام شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران آخرین اقدامات انجام شده در راستای پوشش بیمه‌ای درمان اعتیاد را تشریح کردوگفت: تا امروز بالغ بر 8 هزار نفر تحت پوشش بیمه درمانی اعتیاد قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا محمدجواد کبیر درباره آخرین وضعیت بیمه درمانی اعتیاد گفت: از چندماه گذشته پوشش بیمه درمانی اعتیاد در قالب سامانه‌ای تحت عنوان «پابا» اقدام به ثبت نام و ارائه خدمات به معتادان کرده است.

او افزود: تا امروز بالغ بر هشت هزار نفر تحت پوشش بیمه درمانی اعتیاد قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه این خدمات در مراکز درمانی دولتی ما در استان‌ها ارائه می‌شود عنوان کرد: منابع درنظر گرفته شده برای این امر بالا نیست و با توجه به منابعی که داریم به افراد در اولویت تحت پوشش بیمه سلامت، خدمات بیمه‌ای درمان اعتیاد را ارائه می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر نیز در پاسخ به پرسش ایسنا، درباره روند پوشش بیمه‌ای درمان اعتیاد در کشور گفت: براساس ماده 15 قانون مبارزه با موادمخدر، وزارت رفاه مکلف به انجام دو برنامه است. نخست تکمیل و اجرای آیین‌نامه حمایت از معتادان کم بضاعت که تاکنون عملیاتی نشده است و دوم پوشش بیمه‌ای درمان معتادان. در سال‌های 92 و 93 به تدریج 22.5 و 30 میلیارد تومان بودجه در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت، گرچه این رقم بسیار اندک بود، اما کمک می‌کرد تا معتادان کم بضاعت تحت درمان قرار بگیرند. متاسفانه آیین‌نامه‌ای که تدوین شد بسیار محدودنگر بود و تنها معتادان زیر 18 سال را صرفا در مراکز دولتی تحت پوشش قرار می‌داد.

افشار ادامه داد: این بودجه در سنوات قبل جذب نشد و به سمت نیازهای دیگر بیمه سلامت رفت. در سال 94 این آیین‌نامه را بازنگری کردیم و محدودیت سنی و جنسی آن را برداشتیم و قرار شد پذیرش در مراکز خصوصی هم انجام شود. در حال حاضر درمان اعتیاد از طریق پوشش‌های بیمه‌ای در 16 استان کشور در مراکز درمانی دولتی در حال اجراست و انتظار داریم توسعه یابد.

105105

کد خبر: 549680

وب گردی

وب گردی