برگزاری مراسم گرامیداشت هفته بسیج در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری

مراسم گرامیداشت هفته بسیج با حضور سیدفرج الله موسوی رییس ، حجت الاسلام یاری خانی معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری، اعضای هیات رئیسه و جمعی از استادان، دانشجویان و کارکنان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در نماز خانه مجتمع واحد یادگار امام(ره) شهرری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که به همت بسیج کارکنان این دانشگاه برگزار شد، سید فرج الله موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج از جمله واژه‌هایی است که به لطف انفاس قدسی امام راحل شکل گرفت و بسیجی فردی است که لحظه لحظه زندگی خویش را وقف اسلام و قرآن و ولایت می کند.

رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با بیان اینکه هفته بسیج مقدس است چون یک تفکر مقدس را در بطن خود دارد و با صدور فرمان تشکیل بسیج، امام (ره) نشان دادند که چطور می توان صادقانه از مشارکت مردمی به معنای واقعی استفاده کرد افزود: بسیج مولود اندیشه امام است که ماحصل آن تشکیل سپاه، بسیج20میلیونی، انتخابات ، آزادی است که این نهاد مقدس تا کنون توانسته است کشور ما را در جنگ تحمیلی و در مقابل دسیسه های دشمنان بیمه و حفظ کند.

این مقام دانشگاهی در ادامه به امنیت موجود در کشور اشاره کرد و گفت: امنیت موجود در کشور مرهون رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که همه ما باید شکرگزار این هدیه الهی که همان ولایت مطلقه فقیه باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسوی با بیان اینکه فرهنگ بسیج محصور به داخل کشور نیست گفت: فرهنگ و اندیشه ناب بسیج هم اکنون در کشور های دیگر از جمله عراق، سوریه، یمن در حال شکل گیری است که این همان جمله تاریخی امام راحل است که فرمودند ما برای نجات بشریت انقلاب اسلامی خودکه برگرفته از دین مبین اسلام است را به جهان مصادره خواهیم کرد.

موسوی در ادامه با اشاره به حضور نیروهای تکفیری و داعشی در عراق و سوریه بیان کرد: ما توانسته ایم جنگ در خارج از مرزهای کشور را با تشکیل جبهه های مردمی که نشات گرفته از تفکر بسیجی است، مدیریت کنیم و شکستهای سنگین عقیدتی و نظامی زیادی را به آنها تحمیل کنیم.

وی بسیج را دارای شاخصه‌هایی نظیر ایمان، اخلاص، عدالتخواهی، ظلم‌ستیزی، شهامت، ابتکار، خلاقیت، حریت، عبودیت، تواضع، صداقت، پاکدامنی و بصیرت دینی دانست و افزود ما باید تلاش کنیم تا تفکر و فرهنگ بسیجی هر روز بیشتر در جامعه ترویج پیدا کند .

دکتر موسوی در پایان با بیان اینکه بسیج در عرصه سیاست در قالب هیچ حزب و جناحی نمی گنجد و فقط به منافع عمومی و ملی می اندیشد افزود: با تفکر بسیجی جامعه از بن بستها رها و به سمت تعالی و رشد می کند و هرچه تفکر بسیجی جلوه گر شود مشارکت مردم در عرصه های مختلف نمایان می شود.

در پایان مراسم لوح تقدیر همراه با هدایایی از طرف بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری توسط دکتر سید فرج الله موسوی و اعضای هیات رئیسه به کارکنان خانواده های معزز شهید و کارکنان فعال در فعالیتهای فرهنگی بسیج اهدا شد.

20101

کد خبر: 549828

وب گردی

وب گردی