علاقه اهل مطالعه همچنان به رمان و کتاب های تاریخی است

در پایان هفته آغازین آذرماه کتاب جدید بلقیس سلیمانی و مردم در سیاست ایران یرواند آبراهامیان جزو پرفروش ها قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز با پایان یافتن اولین هفته از آذرماه و انتشار چندین کتاب جدید از نویسندگان مطرح گویا تا حدودی بازار خرید کتاب گرم شده و نسبت به چندماه گذشته بعضی از کتاب ها با فروش بهتری روبه رو بوده اند. چنانکه چقدر خوبیم ما از ابراهیم رها و هنر شفاف اندیشیدن پس از مدت ها همچنان جزو پرفروش ها قرار گرفته اند.

اولین کتابفروشی انتشارات بوتیمار است که اولین کتاب پرفروش این انتشارات در هفته گذشته اضطراب جهان نوشته محمد مختاری و کتاب دوم این انتشاران نیز متعلق به همین نویسنده یعنی هفتاد سال عاشقانه فارسی بود. جشن بی معنایی نوشته میلان کندرا ترجمه قاسم صنعوی در رتبه بعدی پرفروش ها قرار می گیرد و این سگ می خواهد رکسانا را بخورد نوشته قاسم کشکولی در رتبه بعدی پرفروش های این انتشارات قرار می گیرد. اولین پنج شنبه ترانه های ام کلثوم محسن بوالحسنی و آویزان از نخ نوشته چارلز بوکفسکی و ترجمه احمد پوری در رده های بعدی پرفروش ها هستند.

کتابفروشی بعدی نشر چشمه(کورش) است که اولین کتاب پرفروش این فروشگاه مردم در سیاست ایران نوشته‌ی یرواند آبراهامیان است که با ترجمه‌ی بهرنگ رجبی منتشر شد. این کتاب پنج پژوهش موردی با عنوان‌های «نقش جمعیت‌های مردمی در انقلاب مشروطه‌ی ایران»، «نقش جمعیت‌های مردمی در سیاست ایران؛ ۱۳۳۲ـ۱۲۸۵»، «نقش جمعیت‌های مردمی در انقلاب ایران»، «کمونیسم و مسئله‌ی اشتراک در ایران: حزب توده و فرقه‌ی دموکرات» و «شکل‌گیری پرولتاریا در ایران مدرن، ۱۳۳۲ـ۱۳۲۰» است..کتاب بعدی هنر شفاف اندیشیدن: این کتاب نوشته رالف دوبلی و ترجمه عادل فردوسی پور، بهزاد توکلی و علی شهروز است. چها سالگی نوشته ناهید طباطبایی و ستاره ای که از آسمان افتاد نوشته کارل هایل و ترجمه گلرنگ درویشیان در جایگاه بعدی قرار گرفته اند. یادت نرود که... یاسمن خلیلی فرد و نی سحر آمیز بوهو میل هرابال در جایگاه بعدی پرفروش های این کتابفروشی قرار می گیرند.

همچنین در کتابفروشی نشر مرکز کتاب‌های داستانی «شکسپیر و شرکا» از جرمی مرسر و «شش یادداشت برای هزاره‌ی بعدی» که درواقع مجموعه مقالات ایتالو کالوینو و در حکم وصیت‌نامه ادبی او تلقی می‌شود در صدر پرفروش های هستند و «ما ایرانیان» از مقصود فراستخواه رده‌ی بعدی لیست فروش را به خود اختصاص داده است. همچنین دو اثر داستانی شناخته‌ شده‌ی، «چراغ ها را من خاموش می‌کنم» و «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند» از دیگر کتاب‌های داستانی مورد علاقه مشتری‌های این کتابفروشی در هفته گذشته بوده اند.

در کتابفروشی ارغوان هم آخرین اثر داستانی بلقیس سلیمانی، با نام «شب طاهره» در جایگاه ابتدایی فهرست پرفروش‌ها ایستاده و رمان «بسته به جونم»‌ عاطفه منجزی فصیحی رده دوم لیست فروش را به خود اختصاص داده است. رمان جنجالی «همسر خاموش» نوشته‌ی اس.ای هریسون با ترجمه‌ی مریم مفتاحی و ده روز با داعش، در دل خلافت اسلامی» از یورگن تودن‌هوفر نیز در این کتابفروشی‌ جزو پنچ کتاب اول مورد استقبال واقع شده قرار دارند. همچنین «چقدر خوبیم ما» از ابراهیم رها که به عادات و خلقیات ایرانی با نگاهی طنز نگاه کرده؛ همچنان برای مشتری‌های این فروشگاه جذابیت دارد.

در کتابفروشی نشر مروارید هم همچون چند هفته‌‌ی گذشته داستان انیس لودویگ که در سال 2013 برنده جایزه ی خانه مطبوعات فرانسه شد با نام «کمی قبل از خوشبختی» در جایگاه ابتدایی لیست پرفروش‌هاست و جدیدترین روایت داستانی زندگی در شوروی استالینی از زبان کودکی ده ساله به نام ساشا زایچیک که پسر یک پلیس مخفی شوروی است یا همان، «شکستن دماغ استالین» رده دوم لیست فروش را به خود اختصاص داده است. البته فروش دو اثر غیرداستانی «خنده بهترین دارو،)نیروی شفابخش شادی و شوخ‌طبعی(» از رابرت هولدن و «چقدر خوبیم ما» هم درخور توجه بوده و این دو کتاب در لیست فهرست پرفروش‌ها‌ی اولین هفته‌‌ی آذر رتبه‌های خوبی دارند. همچنین اولین اثر از سه گانه‌ی راب اسمیت که دستمایه‌ی کار سینماگران نیز قرار گرفته، یعنی «کودک 44» هم از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه بود که در روزهای ابتدایی آذر‌ماه مورد توجه مخاطبان واقع شد.

در شهر کتاب نیاوران دو اثر داستانی «جزء از کل» نوشته‌ی استیو تولز و «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» از هاروکی موراکامی که در چند ماه اخیر مورد توجه کتابخوان‌ها قرار داشته‌اند این هفته هم‌ جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه بوده‌اند. البته داستان‌ «دختری در قطار» از پائولا هاوکینز که در سطح جهانی نیز پرفروش محسوب می‌شود از نشر میلکان و «ملت عشق» الیف شافاک هم جزو آثار داستانی پرمخاطب شهرکتاب نیاوران معرفی شده‌اند. علاوه بر این‌ها کتاب «شب طاهره» نوشته‌ی بلقیس سلیمانی که همچون دیگر آثار این نویسنده به سال‌های دهه 60 و دغدغه‌ها و التهاب آن روزها پرداخته است، هم جایگاه خوبی را در لیست پرفروش‌های شهرکتاب نیاوران داشته و پنجمین کتاب پرفروش این کتابفروشی شناخته شد.

همچنین در شهرکتاب بخارست هم ترجمه‌ی گلی امامی از «جستارهایی در باب عشق» آلن دوباتن‌ هم که توسط نشر نیلوفر شده در فهرست پرفروش‌های این فروشگاه در هفته گذشته در صدر بوده است و در کنار این کتاب‌ که در رتبه‌‌‌ی اول فهرست پرفروش‌‌ها قرار گرفته‌، دو اثر تخصصی در حوزه‌ی ادبیات با نام‌های «جنون هوشیاری»‌ نوشته‌ی داریوش شایگان و «از روزگار رفته (چهره به چهره با ابراهیم گلستان)» هم رتبه خوبی در لیست پرفروش‌های این کتابفروشی را به خود اختصاص داده‌‌اند. همچنین تفسیر یرواند آبراهامیان از چگونگی حضور ایرانیان در سیاست با نام «مردم در سیاست ایران» و «چقدر خوبیم ما در رده‌ی بعدی این فهرست قرار گرفته‌اند.

در شهرکتاب مرکزی «شب طاهره»‌ی بلقیس سلیمانی و «ته خیار» که سی داستان طنز کوتاه از هوشنگ مرادی‌کرمانی را شامل می‌شود؛ دو داستان و رمان ایرانی هستند که در این کتابفروشی‌ جزو پنچ کتاب مورد استقبال مخاطبان معرفی شدند. رتبه‌‌ی بعدی جدول هم در اختیار زمینه‌کاوی تاریخی و اجتماعی خلقیات ایرانی، یعنی «ما ایرانیان» از مقصود فراستخواه است. همچنین «بی‌شعوری» خاویر کرمنت و رمان معروف «کوری» از ژوزه ساراماگو با ترجمه‌ی مینو مشیری هم، چهارمین و پنجمین کتاب پرفروش این فروشگاه در آغاز آخرین ماه پاییز بودند.

در شهر کتاب فرشته نیز بیشعوری نوشته خاویر کرمنت و ترجمه محمود فرجامی ، چقدر خوبیم ما یادداشت‌هایی طنز از ابراهیم رها و فرار از اردوگاه نوشته‌ی بِلِین هاردن وترجمه مسعود یوسف حصیرچین در صدر پرفروش ها قرار گرفته اند.

حال با توجه به برگزاری جایزه جلال آل احمد و اعلام برندگان و برگزیدگان این جایزه باید دید آیا در هفته های آینده این جایزه بر فروش کتاب های برگزیده تاثیری خواهد گذاشت یا خیر.

502502

کد خبر: 549845

وب گردی

وب گردی