بازدید علیرضا تابش از آرشیو ملی اسناد دیداری و شنیداری

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از بخش های مختلف آرشیو ملی اسناد دیداری و شنیداری ایران دیدن کرد.

به گزارش ایسکانیوز علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این دیدار با پر اهمیت خواندن نقش و جایگاه فیلمخانه ملی در صیانت از حافظه تاریخی سینمای ایران ، تلاشهای مدیریت و کارکنان فیلمخانه ملی را در این مسیر ستود و آمادگی بنیاد سینمایی فارابی را در جهت همگراییِ بیشتر و تبادل همکاری های فنی ، پژوهشی و انتشاراتی با این مرکز اعلام کرد.

لادن طاهری مدیر فیلمخانه‌ ملی ایران در ابتدای این دیدار درباره فعالیتها و عملکرد این مرکز توضیحاتی را ارایه کردند.
در این فیلم خانه علیرغم حذف بسیاری از روش ها و ابزار فنی در جریان فعالیت های جاری سینمایی، از اولین نسل دستگاه های چاپ سیاه و سفید به شیوه تفکیکی تا آخرین نسل این دستگاه ها استفاده می شود .
فیلم خانه ملی ایران از نظر تاریخی بعد از آلبوم خانه کاخ گلستان که بخشی از میراث تصویری دوره قاجار در آن نگهداری می شود دومین مرکز نگهداری و آرشیو تصویری ایران تلقی می شود. اسناد تصویری موجود در فیلم خانه ملی شامل تصاویری از دهه ۲۰ تا کنون است.

در این دیدار با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت ارتقای دانش و فن آوری مقرر شد؛ بنیاد سینمایی فارابی با همکاری فیلم خانه ملی با برگزاری سلسله نشست های علمی، فنی و ترجمه نسبت به تولید محتوا در این حوزه اقدام نمایند.
محمد حسن خوشنویس مدیر دفتر پژوهشهای فرهنگی و مدیر سابق فیلمخانه ملی و محسن شمس معاون بازرگانی وپشتیبانی تولید بنیاد فارابی و لادن طاهری مدیر فیلمخانه ملی ایران در این دیدار ۲ ساعته علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی را همراهی می کردند.

502502

کد خبر: 559935

وب گردی

وب گردی