دستگیری باند سرقت در اتوبوس های تندرو

اعضای باندی که از مسافران اتوبوس‌های تندرو دزدی می‌کردند به دام افتادند.

به گزارش ایسکانیوز و بهن قل از روزنامه شرق ، در پی افزایش جیب‌بری از مسافران خطوط اتوبوس‌های «بی‌آر‌تی»، به‌ویژه در محدوده آزادی – انقلاب، اجرای طرح و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت تا اینکه وقتی مأموران در محدوده ایستگاه نواب در حال گشت‌زنی بودند به سه جوان مشکوک شدند و آنها را تحت نظر قرار دادند. سرانجام زمانی‌که یکی از این سه جوان با نزدیک‌شدن به مسافران و به بهانه سوارشدن به اتوبوس آنها را هل داد تا دو همدست دیگرش اقدام به سرقت کنند، مأموران وارد عمل شدند و هر سه نفر آنها را دستگیر و در بازرسی مقدماتی از آنها تعدادی گوشی‌های تلفن همراه و مدارک شناسایی متعلق به افراد مختلف را کشف کردند.

با انتقال سه متهم به نام‌های امیر (٢١ساله)، یوسف (٢٤ساله) و پیمان (٢٢ساله) به پایگاه هشتم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات، مشخص شد یوسف و پیمان دو برادر هستند که با همدستی امیر، گروه سارقان جیب‌بر خطوط «بی‌آر‌تی» را تشکیل داده‌اند. در ادامه رسیدگی به جرایم ارتکابی متهمان، آنها به ده‌ها فقره سرقت به شیوه جیب‌بری در طول یک ماه گذشته، به‌ویژه در ایستگاه‌های «بی‌آر‌تی»، اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت به شیوه جیب‌بری در ایستگاه‌های خطوط «بی‌آر‌تی» و به منظور شناسایی سایر شکات، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم توسط مقام قضائی صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه، در میدان حـر، انتهای خیابان ١٢ فروردین مراجعه کنند».همچنین پلیس آگاهی در این زمینه هشدار داد، قرارندادن اموال باارزش در جیب یا کیف، مانع از سرقت تمامی آنها توسط سارقان به‌ویژه به شیوه جیب‌بری خواهد شد.

20106

کد خبر: 559948

وب گردی

وب گردی