بازسازی صحنه قتل عام پشت میله‌های زندان/قاتل شیشه ای جسد زن و 2 فرزندش را در کمد رختخواب جاسازی کرد

پدر شیشه‌ای هولناک‌ترین صحنه قتل عام خانوادگی در جنوب تهران را پشت میله‌های زندان بازسازی کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، این صحنه غم‌انگیز عمق خطر اعتیاد به شیشه هر یک از اعضای یک خانواده را به تصویر کشید.کارآگاهان جنایی پایتخت نیز که با قتل‌های مشابه زیادی مواجه بودند وقتی مرد جنایتکار در زندان فشافویه چگونگی این 3 قتل را به تصویر می‌کشید متأثر شدند.
فریادهای مرموز؛ دو هفته پیش درحالی که همه تصور می‌کردند زن همسایه بخاطر زایمان و تولد نوزادش به خانه مادرش رفته است، پدر خانواده با هیاهوی عجیبی در محله‌شان از پنجره خانه‌شان فریاد زد که من همسر و بچه‌هایم را کشـــته‌ام. هیچ کس این فریادها را جدی نگرفت چرا که همه می‌دانستند میثم شیشه‌ای است و همیشه رفتاری توهم‌آلود دارد و باز تصور کردند او بخاطر زیاده‌روی در مصرف شیشه چنین دروغی را فریاد می‌زند.
دعوا با مرد همسایه؛ همان روز و هنوز ساعتی از فریادهای مرد شیشه‌ای نگذشته بود که میثم هراسان و با خشونت به طبقه پایین ساختمان‌شان رفت و با شکستن در یکی از آپارتمان‌های همسایه دعوا راه انداخت. همه از این رفتار مرد شیشه‌ای شوکه شده بودند. این مرد که ابتدا از پنجره‌ خانه‌شان در کوچه فریاد می‌زد «زن و بچه‌ام را کشتم» و پس از آن به مرد همسایه حمله‌ور شد همه تصور می‌کردند او واقعاً در توهم شیشه به سر می‌برد به همین خاطر پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت و این مرد شیشه‌ای بازداشت شد.
ساعت 3 عصر سه‌شنبه سوم آذر ماه سال جاری ساکنان محله خانی‌آباد با استشمام بوی تعفن از خانه مرد شیشه‌ای به ماجرا مشکوک شدند. آنها ابتدا گمان می‌کردند در غیاب زن و فرزندان میثم و بازداشت او از سوی پلیس خوراکی‌ها در خانه فاسد شده و باعث انتشار این بوی تعفن شده است. با وجود این همسایه‌ها برای رهایی از بوی بد به تکاپو افتادند و وقتی پلیس وارد ماجرا شد مأموران کلانتری خانی‌آباد بلافاصله خود را به خانه مرموز رساندند و با دستور قضایی توانستند وارد این خانه شوند و منشأ بو را در کمد دیواری ردیابی کنند. مأموران در بازرسی از این کمد اسرارآمیز با یکی از تلخ‌ترین صحنه‌های دنیا مواجه شدند.
اجساد در کمد دیواری ؛ مأموران با بررسی صحنه هولناک در کمد دیواری دو ساک سنگین را از میان رختخواب‌ها بیرون کشیدند و با اجساد دو کودک خردسال که یکی از آنها نوزاد بود روبه‌رو شدند. سپس در زیر رختخواب‌ها نیز جسد مادر جوان آنها پیدا شد که با مهارت در زیر ملحفه‌ها جاسازی شده بود. صحنه دردناکی بود. هیچ کس باور نداشت چنین اتفاق تلخی افتاده باشد.مأموران پس از کشف اجساد مادر و کودک‌ها در جلوی کمد طناب داری را دیدند که احتمال دادند متعلق به قاتل بوده است. با گزارش این جنایت وحشتناک بازپرس منافی‌آذر از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران به همراه تیم تحقیق و مأموران اداره 10 پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات را آغاز کردند.
کارشناسان پزشکی قانونی نیز زمان وقوع قتل نسرین 24 ساله، آرین 2 ساله و آرمین 15 روزه را 10 روز پیش و همزمان با فریادهای پدر شیشه‌ای خانواده که همه همسایه‌ها شنیده بودند اما اعتنایی به آن نکرده بودند، دانستند.
قاتل در زندان ؛ بررسی‌های پلیسی نشان داد میثم به خاطر دعوا با همسایه‌اش و با دستور مقام قضایی به زندان افتاده است.
کارآگاهان پی بردند این مرد جنایتکار پس از بررسی شکایت مرد همسایه در دادسرای بعثت به اتهام دعوا و درگیری به زندان فشافویه منتقل شده و در این مدت حرفی از قتل‌عام اعضای خانواده‌اش نزده است.با بدست آمدن این سرنخ‌ها بازپرس جنایی با فرضیه صحنه‌سازی قاتل برای فرار از محل جنایت و ادعای اینکه او در زمان مرگ خانواده‌اش در زندان بوده است به همراه تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران شبانه به زندان فشافویه در جاده قدیم قم رفت و میثم را تحت بازجویی قرار داد. میثم که آثار مصرف شیشه در او از بین رفته بود وقتی خبر مرگ زن و دو پسر خردسالش را شنید به گریه افتاد. این مرد ابتدا هیچ اقراری نکرد و اظهار بی‌اطلاعی کرد اما وقتی دید چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارد پرده از جنایت هولناک برداشت.
بازسازی صحنه قتل در زندان ؛ میثم در برابر تیم قضایی و پلیسی که از وقوع چنین جنایتی متأثر بودند، پشت میله‌های زندان به بازسازی دقیق صحنه 3 جنایت تکاندهنده پرداخت و درحالی که گریه می‌کرد گفت: من نسرین را دوست داشتم. یک پسر 2 ساله داشتم و پسر دیگرم تنها 15 روز از تولدش می‌گذشت. راضی به مرگ آنها نبودم اما شیشه، زندگی‌ام را نابود کرد. در یک لحظه همه زندگی‌ام را که با عشق بدست آورده بودم از دست دادم. من کارگر مبل‌سازی هستم. چند وقت پیش به خاطر بدهی با باجناقم دعوا کرده بودم و پول دیه و قرض قبلی‌ام 60 میلیون تومان می‌شد. در این مدت 14 میلیون تومان را توانستم پرداخت کنم. به همین خاطر مادرزنم و نسرین با من مدام دعوا می‌کردند. آن روز هم نسرین سر همین موضوع بحث راه انداخت. حسابی شیشه کشیده بودم و حوصله سر و صدای او را نداشتم. او درحالی که چگونگی حمله به همسر و کودکانش را تشریح می‌کرد افزود: بچه‌ها هم گریه می‌کردند. در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و با روسری او و بچه‌هایم را خفه کردم. او به جاسازی اجساد در کمد دیواری خانه‌شان پرداخت و گفت: اجساد دو بچه‌ام را داخل دو ساک گذاشتم و بعد جسد نسرین را در کف کمد گذاشته و رختخواب را رویش قرار دادم و در پایان جسد بچه‌هایم را روی همه آنها قرار دادم. خیلی پشیمان بودم و داد و فریاد راه انداختم که قاتل هستم اما کسی باور نکرد.بنابه این گزارش، قرار است این مرد جنایتکار پس از احضار به پلیس آگاهی به زودی در قتلگاه اعضای خانواده‌اش نیز این صحنه تلخ را بازسازی ‌کند.

تحلیل شوک
دکتر جعفربای، محقق و کارشناس آسیب‌های اجتماعی
یک معتاد ابتدا ضرر و زیان را به خودش می‌زند و بیشترین آسیب را به اطرافیان و نزدیکانش وارد می‌کند. خانواده معتاد به واسطه ارتباط مستمری که با وی دارند در معرض بدترین خطرات و گرفتاری‌ها هستند. ضرر و زیان معتاد از خود وی شروع می‌شود و به صورت مواج به اطرافیان در طیفی متفاوت سرایت می‌کند. معتادان به محرک صنعتی شیشه که آسیب جدی به مغز و اعصاب و روان وارد می‌سازد بیشتر در معرض ابتلا به گرفتاری‌های ناشی از شیشه هستند.
معتادان به محرک صنعتی شیشه تعادل ذهنی ندارند و هر لحظه دست به اقدام‌های جنون‌آمیز غیرمنطقی دور از عقلانیت می‌زنند چرا که شیشه توانایی ذهنی را از بین می‌برد و انجام فعالیت‌های عقلانی را مختل می‌کند و بسیاری از خانواده‌هایی که مجبور به زندگی با چنین افرادی هستند یا پناهگاهی ندارند مجبورند به ناچار با وجود همه سختی‌ها زندگی با یک عنصر معلوم‌الحال نامناسب را تحمل کنند یا از روی خجالت نزد اقوام مسأله را پنهان نگه دارند. واقعاً آنان در چنین شرایطی نمی‌توانند تأمین جانی داشته باشند چون هر آن یک فرد شیشه‌ای با بهم ریختن فعالیت‌های مغزی همانند دیوانه رفتار جنون‌آمیزی را انجام می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود که چنین افرادی به هیچ عنوان زندگی با چنین فردی را ادامه ندهند و نسبت به درمان فرد معتاد بدون هیچ شرم و خجالتی اقدام کنند.قربانیان اصلی پدیده شوم مصرف محرک شیشه فرزندان نابالغ هستند که به طور هراس‌انگیز در معرض رفتار جنون‌آمیز خویشاوند معتادشان هستند. آنان همیشه در سایه وحشت زندگی می‌کنند. به همین خاطر بهتر است فردی که با معتاد زندگی می‌کند ابتدا برای ترک معتاد تلاش کند و چنانچه در این مسیر نمی‌تواند گام‌های موفقیت‌آمیزی را طی کند نسبت به فرزند‌آوری اجتناب کند چون فرزندان چنین افرادی از تعادل شخصیتی مناسب و مطلوبی برخوردار نخواهند شد و امکان بزه آنان نیز افزایش می‌یابد. بدین‌ترتیب مراجعه به مشاوران و متخصصان در این زمینه می‌تواند باعث کاهش چنین جرایم تلخ و شومی در جامعه ‌شود و اگر به بن‌بست خوردند با حمایت نزدیکان از شوهران شیشه‌ای طلاق بگیرند.

20106

کد خبر: 559961

وب گردی

وب گردی