حضور هلال احمر در مسیر کربلا/ چگونگی ارائه خدمات اربعین به زائران

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد نظارت مسئولان بر چگونگی ارایه خدمات درمانی به زائران اربعین در آن سوی مرزها نیز برقرار است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سید امیرمحسن ضیائی درباره چگونگی ارائه خدمات اربعین به زائران گفت: در آن سوی مرز نیز دبیرکل جمعیت هلال احمر به همراه مسئولان ارشد کشوری در عراق مستقر هستند و بر نحوه ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی نظارت دارند.

او در خصوص حضور خود در کربلای ایران (شلمچه) افزود: شلمچه، دنیایی از خاطره است، وجب به وجب آن با خون شهیدان گلگون گشته و ارج و قرب این مکان مقدس به واسطه وجود شهدا بسیار والا و ارزشمند است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هموطنان از اقصی نقاط کشور با پای پیاده خود را به شلمچه می‌رسانند تا رهسپار کربلا شوند، تاکیدکرد: مردم ما به سمت کربلای معلی رهسپار می‌شوند و این موضوع حس خوبی را در انسان ایجاد می‌کند. در کنار گام‌های مصمم زائران برای زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حضور داوطلبانه و خالصانه نیروهای جمعیت هلال احمر پررنگ و قابل توجه است؛ همان‌هایی که بدون چشمداشت به زائران حضرت امام حسین (ع) خدمت می‌کنند.

ضیائی با تاکید بر اینکه خدمت داوطلبانه تنها به اعضای جمعیت هلال احمر مختص نمی‌شود؛ بلکه در این مسیر مردمانی را مشاهده می‌کنیم که از روی عشق و ارادت به ائمه اطهار، خاک پای زائران‌شان را طوطیای چشم می‌کنند، گفت: این نشان دهنده عشق و علاقه مردم به سومین امام ما شیعیان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است. عاشقان اباعبدالله در راه ایشان هر آنچه در توان دارند در طبق اخلاص به زائرانش تقدیم می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه سالیان سال است که مراسم اربعین باشکوه برگزار می‌شود، تاکید کرد: امسال هم همانند تمامی سالیان گذشته این مراسم باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار خواهد شد؛ دوستداران حسین‌بن علی(ع) بعد از هزاران سال باز هم عاشقانه دعوتش را لبیک می‌گویند و بر این مهم صحه می‌گذارند که شعله یاد امام حسین (ع) همواره در دل آن‌ها روشن است.

حضور پر رنگ جمعیت هلال احمر در مسیر کربلا

بنابر اعلام روابط عمومی هلال احمر، ضیائی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به واسطه ماموریت ذاتی خود که همانا امدادرسانی و خدمات رسانی به مردم است، حضور پر رنگی در مسیر کربلا دارد، افزود: این حضور تنها گوشه‌ای از اقدامات گسترده جمعیت هلال احمر است؛ البته جمعیت هلال احمر در آن سوی مرزها در نجف اشرف، در کربلای معلی و همچنین در طول مسیر نجف تا کربلا در کنار مردم حضور دارد و خدمات مطلوبی ارائه می‌دهد.

20106

کد خبر: 560013

وب گردی

وب گردی