رئیس اتحادیه دامداران:  سود فروش گوشت قرمز در جیب دلالان و واسطه هاست

رئیس اتحادیه دامداران کشور، گفت: فاصله قیمت خرید دام زنده درب دامداری تا مراکز عرضه ، اختلاف معناداری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا عزیزاللهی با اشاره به اینکه شرایط تولیدکنندگان گوشت قرمز از تولیدکنندگان شیر خام بدتر است، افزود: هرکیلوگرم گوشت قرمز دام زنده درب دامداری 10 هزار و 500 تا یازده هزار و 500 تومان، اما در مراکز عرضه بسیار بیشتر است.

وی، گفت: ‌با این قیمت ها کار پرواربندی دام گوشتی صنعتی توجیه اقتصادی ندارد.

رئیس اتحادیه دامداران کشور، افزود: بیش از نیمی از ظرفیت های واحدهای پرواربندی خالی است.

عزیزاللهی گفت: تولید گوشت قرمز در مناطق روستایی و عشایری به صورت سنتی انجام می شود اما در واحدهای پرواربندی صنعتی شرایط برای ادامه فعالیت به علت اختلاف قیمت تولید تا عرضه، مناسب نیست.

وی افزود: وجود دلالان و واسطه ها در فاصله تولید تا عرضه سبب شده است ، سود سرشاری به جیب آنها سرازیر شود و دامداران چیزی جز ضرر و زیان عایدشان نشود.

رئیس اتحادیه دامداران کشور، گفت: با این شرایط پرواربندی توجیه اقتصادی ندارد.

عزیزاللهی افزود : هم اکنون قیمت نهاده های تولید به علت کاهش قیمت های جهانی مناسب است و به دامداران برای مدیریت هزینه های تمام شده کمک کرده است.

وی، درباره مدیریت چرخه تولید تا عرضه گفت: مراکز عرضه مستقیم دام در مناطق مختلف شهرهای بزرگ ایجاد شده است اما این اماکن فراگیر نیست و باید برای حضور دامدار در بازارهای داخلی و کاهش فاصله آنها با مصرف کننده ، تلاش بیشتری شود.

رئیس اتحادیه دامداران کشور میزان تولید گوشت قرمز را حدود یک میلیون و 300 هزار تن اعلام کرد و افزود : امسال نیز همین میزان گوشت قرمز تولید خواهد شد.
401401

کد خبر: 560059

وب گردی

وب گردی