نوبخت: پرداخت سه هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی معلمان / توسعه دانشگاهها در دولت یازدهم با 96 درصد رشد مواجه بوده است

 معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: برای طرح رتبه بندی معلمان در 6 ماهه دوم امسال بالغ بر هزار و 350 میلیارد تومان پرداخت خواهد شد که این مبلغ تا پایان سال تحصیلی بالغ بر سه هزار و 500 میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز شنبه در دومین کنفرانس توسعه تجارت که در دانشگاه تهران ، تالار علامه امینی برگزار شد به افزایش بودجه آموزشی در کشور اشاره کرد و افزود: بودجه آموزشی کشور 2.5 برابر افزایش یافته است.

وی گفت: توسعه آموزشی تنها کافی نیست بلکه توسعه عدالت آموزشی نیز باید برای رفع محرومیت از کشور نیز لحاظ شود.


معاون رییس جمهوری اظهار کرد: همه نظام ها برای رفع محرومیت و ایجاد رفاه در توسعه آموزشی گام برمی دارند. متاسفانه کمبود بودجه و نبود منابع باعث شده که کشور از لحاظ توسعه آموزشی نتواند به اهداف بلندی که در نظام ترسیم شده برسد.


نوبخت اضافه کرد این طرح ها یک گوشه ای از طرح های توسعه عدالت آموزشی برای نظام آموزش کشور است و برای پوشش طرح های تکمیلی و تجهیز مدارس، ایجاد مدرسه و طرح تکمیلی باید بودجه هایی اختصاص داد که در برنامه بودجه سال 95 این موارد پیش بینی شده است که به زودی از سوی هیات وزیران بازنگری و به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.


وی گفت: دولت به دنبال رفع محرومیت از کل مدارس کشور است و بنابراین با توجه به محدودیت های بودجه ای و منابع تامین مالی کشور دست یابی به اهداف آموزشی کشور مشکل می باشد و نیاز است که مردم، خیرین در این حوزه به یاری دولت شتافته و توسعه و عدالت آموزشی در جای جای کشور رونق گیرد.


نوبخت اظهار کرد طی سه سال گذشته 730 میلیارد تومان برای توسعه دانشگاه ها اختصاص یافت که در دولت یازدهم با 96 درصد رشد مواجه بوده است.

203/201

کد خبر: 560068

وب گردی

وب گردی