بومی سازی پمپ های سوخت هواپیما با دور و توان بالا

یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه صنایع هوایی توانسته است پمپ های سوخت هواپیما با دور و توان بالا را بومی سازی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد عالمی مدیر بازرگانی یک شرکت دانش بنیان تولید کننده «پمپ های هواپیما با دور و توان بالا» گفت: به همین دلیل ضرورت ارتقا دانش فنی داخلی و رسیدن به سطح بین المللی درتولید تجهیزات حساس در ایران بیش از پیش حس می شود.

او با بیان اینکه در صنایع هوایی کشور با توجه به لزوم دسترسی به تجهیزات هوایی در شرایط خاص، ضرورت بومی کردن دانش فنی و ساخت مجموعه های هوایی و فضایی بیش از هر جا و زمان دیگر در این شرایط احساس می شود، گفت: از این رو در این شرکت دانش بنیان که عضو اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران است، توانسته ایم با انجام تحقیقات فراوان و کسب دانش فنی لازم، مجموعه های خاص هوایی و فضایی که نیاز به فناوری برتر دارد را تولید کنیم.

عالمی با اشاره به پمپ های هواپیمایی تولید شده در این شرکت گفت: پمپ هایی که در هواپیماها استفاده می شوند باید با دور و توان بالا باشند که شرکت های محدودی توانایی ساخت این پمپ ها را دارند.

او با بیان اینکه سازنده اصلی پمپ های هواپیمایی شرکت های امریکایی هستند، گفت: واردات پمپ های سوخت هواپیما به کشور باعث ارزبری خواهد شد، به همین دلیل به فکر بومی سازی این پمپ ها افتادیم تا نیازی به واردات نباشد.

مدیر بازرگانی این شرکت دانش بنیان گفت: در حال حاضر موفق شده ایم که پمپ های نمونه خارجی را طبق استاندارد های نظامی، بر اساس مهندسی معکوس بسازیم. اکنون این پمپ ها در حال استفاده هستند و روی هواپیماهای جنگنده نصب می شوند.

او گفت: موتورهای صنعتی بین ۱۵۰۰ تا ۲۹۰۰ در دقیقه دور می زنند، اما این پمپ های بومی سازی شده، در هر دقیقه ۱۰ هزار دور می زند.

عالمی درخصوص قیمت این پمپ ها گفت: چنین پمپی در قالب صنعتی ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد ولی درقالب هوایی ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان است. هر یک از این پمپ ها ۲۰ الی ۳۰ هزار دلار در شرایط غیر تحریم ارزبری خواهند داشت.

او گفت: در نتیجه ساخت و بومی سازی پمپ هواپیما با دور و توان بالا می تواند صرفه جویی ارزی بالایی در کشور داشته باشد.

عالمی گفت: علاوه بر اینها در این شرکت، «طراحی و تولید پمپ های هوایی»، «طراحی و تولید الکتروموتورهای AC و DC»، «ساخت اکچو ئیتورهای الکترومکانیکی به روش مهندسی معکوس»، «طراحی و ساخت دستگاه های آزمون عملکردی» انجام می گیرد.

این محصول در غرفه های ششمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی به نمایش گذاشته شد. ششمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی از ۴ تا ۶ آذرماه در سایت پنها ۲ برگزار شد.

20102

کد خبر: 560094

وب گردی

وب گردی