جامعه حساسیت خود را نسبت به «اعتیاد» از دست داده است/نشر اخبار و اطلاعات غلط باعث حساسیت زدایی می‌شود

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نشر اخبار و اطلاعات غلط باعث حساسیت زدایی می‌شود و کتمان واقعیت ما را نسبت به خطراتی که در جامعه هست غافل می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ، احمد میدری گفت:نشر اخبار و اطلاعات غلط باعث حساسیت زدایی می‌شود و کتمان واقعیت ما را نسبت به خطراتی که در جامعه هست غافل می‌کند.به عنوان مثال جامعه حساسیت خود را درخصوص اعتیاد از دست داده است زیرا آمارها متناقض‌اند و بعضا از یک تا هشت میلیون نفر معتاد اعلام می‌شود.

او از نبود مرجع مشخص برای اعلام آمار آسیب‌های اجتماعی گلایه کرد و افزود: چندی پیش اخباری مبنی بر نوزادان اجاره‌ای و ... منتشر شد. متاسفانه در ایران دستگاه‌های مختلف آمار می‌دهند و مسئول اعلام آمارها مشخص نیست.

او ادامه داد : این موضوع که چه تعداد از افراد در جامعه دچار آسیب‌های اجتماعی‌اند برآوردهای مختلفی دارد و فارغ از اینکه بعد مثبتی دارد و ما را از آسیب‌های موجود آگاه می‌کند، اما در نهایت باعث دور شدن از واقعیات می‌شود و می‌تواند ابعاد و گستردگی موضوعات مبتلابه را پنهان کند. آیا اکنون مشخص است که ابعاد تن فروشی، فرزند فروشی یا کودک آزاری چقدر است؟

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در پیشرفته‌ترین جوامع هم پدیده‌هایی از این دست وجود دارد و شاید جامعه‌ای را نتوان یافت که در آن خبری از آسیب‌های اجتماعی نباشد، گفت: بهتر است اجازه بدهیم آمارهایی که جرم محسوب می‌شوند را ناجا و پزشکی قانونی اعلام کنند، زیرا نشر اخبار و اطلاعات غلط باعث حساسیت زدایی می‌شود و کتمان واقعیت ما را نسبت به خطراتی که در جامعه هست غافل می‌کند.

میدری افزود: به عنوان مثال جامعه حساسیت خود را درخصوص اعتیاد از دست داده است زیرا آمارها متناقض‌اند و بعضا از یک تا هشت میلیون نفر معتاد اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه در حوزه کودکان نیز آمارها تا 10 برابر تورش دارد، ادامه داد: وقتی آمار کودکان بازمانده از تحصیل را بر حسب کدملی شناسایی کردیم، مشخص شد کمتر از 200 هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم. البته خلاء موجود در این زمینه وجود کودکان فاقد هویت است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: از سال گذشته نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش در قالب طرح انسداد مبادی بیسوادی با کمک خیرین بخش قابل توجهی از این کودکان را به مدرسه بازگردانده اند.

20106

کد خبر: 560115

وب گردی

وب گردی