پروژه های تحقیقاتی کسر خدمت سربازی در حوزه دریانوردی اعلام شد

۱۰ عنوان نخست پروژه های تحقیقاتی قابل انجام توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب پروژه های کسر خدمت نظام وظیفه از سوی مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، بر اساس انعقاد تفاهم نامه میان سازمان بنادر و دریانوردی وزارت راه و شهرسازی و مؤسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی، مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی، فهرست عناوین پایان نامه های دانشجویی و پروژه های تحقیقاتی مرتبط با موضوعات تقویت توان دفاعی و امنیت ملی در قالب پروژه های کسر خدمت نظام وظیفه را بصورت ماهیانه تعیین کرد.

پس از انجام پروژه های تحقیقاتی توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب کارگروهی، نسبت به بررسی کیفیت فعالیت انجام شده اقدام شده و سقف مدت کسر از خدمت دانشجو تعیین می شود.

۱۰ عنوان نخست پروژه های تحقیقاتی قابل انجام توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی شامل بررسی زمینه های همکاری منطقه ای در حوزه دفاعی در خلیج فارس - دریای خزر بررسی تأثیر توسعه اقتصادی مناطق ساحلی بر دفاع و امنیت، چارچوب های اقتصاد مقاومتی در حوزه دریایی، مؤلفه های قدرت دریایی آینده جمهوری اسلامی ایران، مطالعه چگونگی شکل دهی به ساز و کارهای نهادی بلند مدت برای همکاری های نهادی و بینا بخشی در حوزه دریا، بررسی الگوی اثرگذاری بخش دفاع بر توسعه علوم و فنون دریایی، بررسی تأثیر رونق و توسعه شهرهای دریایی بر قدرت ملی، تأثیر انگاره های جامعه ایران از دریا بر قدرت ملی، مطالعه صورت بندی نظم امنیتی موجود در خلیج فارس - دریای خزر و مطالعه تأثیر وضعیت اجتماعی شهرهای ساحلی بر بازدارندگی دفاعی است.

دانشجویانی که تمایل به انجام پروژه های مذکور در قالب پروژه های کسر خدمت سربازی دارند می توانند تا دهم آذرماه نسبت به تکمیل و ارسال فیزیکی یا الکترونیکی پروپوزال و رزومه پژوهشی خود اقدام کنند.

علاقمندان می توانند برای کسب آخرین اخبار و اطلاعات به پایگاه اینترنتی سازمان بنادر و دریانوردی به نشانی www.pmo.ir مراجعه کنند.

20104

کد خبر: 560162

وب گردی

وب گردی