کولیوند: دسته بندی احزاب به ملی  ، استانی ، شهرستانی /30 درصد از احزاب با قانون جدید لغو مجوز فعالیت می‌شوند

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، با بیان اینکه در صورت انطباق قانونی، حدود 20 تا 30 درصد از مجوز فعالیت احزاب لغو می شود، گفت:‌ احزاب باید به سرعت خود را با قانون جدید انطباق دهند، در غیر این صورت احتمال لغو مجوز وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره عملکرد دولت یازدهم در صدور مجوز فعالیت احزاب در کشور، گفت: قانون صدور مجوز برای احزاب در کشور از سال 60 تاکنون هیچ تغییر نکرده و بر اساس همین قانون، فعالیت حدود 230 حزب در کمیسیون ماده 10 احزاب به تصویب رسید.

نماینده مردم کرج و آسارا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این تعداد حزب مجوز دار در کشور تنها روی کاغذ بوده و احزاب فعال در کشور به 10 مورد هم نمی‌رسد.

وی با اعلام اینکه بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت کشور، در دولت یازدهم، برای حدود 12 حزب مجوز فعالیت صادر شده است، افزود: در شرایط کنونی 242 حزب از سوی وزارت کشور مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، اما زمانی که قانون جدید احزاب از سوی مجلس و شورای نگهبان تعیین و تکلیف شود، شرایط و وضعیت احزاب کشور با قانون جدید تطبیق داده می‌شود.

کولیوند با بیان اینکه در صورت انطباق قانونی، حدود 20 تا 30 درصد از مجوز فعالیت احزاب لغو می شود، افزود:‌ احزاب باید به سرعت خود را قانون جدید انطباق دهند، در غیر این صورت احتمال لغو مجوز وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، ادامه داد:‌ بر اساس قانون جدید، احزاب به سه گروه ملی، استانی و شهرستانی تبدیل شده‌اند، از این رو آن حزب ملی است که حداقل در یک سوم کشور دفتر داشته باشد.

203/201

کد خبر: 560335

وب گردی

وب گردی