مبارزه همگانی با ایدز؛ در محله های مرکز تهران

در آستانه روز جهانی ایدز ؛ برنامه های مختلف آموزشی به منظور آگاهی و حساس کردن شهروندان محله های مرکزی پایتخت به این بیماری از سوی شهرداری انجام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز سید عباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 همزمان با فرا رسیدن 11 آذر ماه روز جهانی ایدز از برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی که به منظور آگاه سازی و حساس کردن افراد جامعه به این موضوع در محله های مرکزی پایتخت در نظر گرفته شده است خبر داد و گفت: هر گونه تلاش برای ارتقای آگاهی عمومی جامعه در موضوع ایدز ؛ علاوه بر سلامت جسمی و اجتماعی جامعه ؛برنامه ریزی برای آینده ای روشن خواهد بود و امیدواریم با اقداماتی که امروز در تمام جهان برای موضوع مبارزه با گسترش ایدز در حال انجام است ؛ شهری سالم ،اخلاق مدار و با نشاط داشته باشیم .

طباطبایی تأکید کرد: تلاش در بخش سلامت اقدامی زیر ساختی در تمام شئون زندگی است و باید برای حفظ وارتقای آن سرمایه گذاری کرد و با برنامه ریزی هدفمند برای نسل امروز و آینده به آن دست یافت.

او افزود: به منظور آگاهی هرچه بیشتر شهروندان با موضوع ایدز ، اطلاع رسانی مناسب در خصوص این بیماری و اهمیت پیش گیری از آن و همچنین افزایش همکاری های بین بخشی و جلب مشارکت انجمن های غیر دولتی و عموم مردم در برنامه های پیش گیری و کنترل اچ آی وی برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی در 11 آذر ماه در سرای محلات و خانه ای سلامت برگزار می شود.

طباطبایی ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی " آشنایی با بیماری ایدز و راه های جلوگیری "،کلاس آموزشی "راه های مقابله با ایدز"،کلاس آموزشی "زنان باردار و بیماری ایدز"، کلاس آموزشی "تاثیر رفتارهای پرخطر در سلامت خون"،کلاس آموزشی "چگونگی تعامل با مبتلایان به ایدز"، کلاس آموزشی "آشنایی با اولین علائم ابتلا به ایدز"،"مسابقه نقاشی ویژه روز جهانی ایدز"، کلاس آموزشی "نقش معنویت در پیش گیری از بیماری ایدز"، کلاس آموزشی "راه های پیش گیری و درمان ایدز" ، توزیع بروشور با موضوع " آشنایی با بیماری ایدز"و.... از جمله برنامه های درنظر گرفته شده است.

علاقمندان می توانند برای شرکت در این کلاس های آموزشی می توانند به نزدیکترین سرای محله وخانه های سلامت مراجعه کنند.

105105

کد خبر: 560361

وب گردی

وب گردی