وزیر امور خارجه ایران از تبادل نظر در موضوعات مختلف دو جانبه و منطقه ای با همتای یونانی خود خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک میزبان نخست وزیر یونان باشیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با نیکولاس کوزیاس وزیر خارجه یونان افزود: امیدواریم در سفر نخست وزیر یونان تصمیم گیری ها و هماهنگی هایی که برای همکاری های دو جانبه برقرار شده، بتواند به یک نتیجه نهایی برسد.
وی افزود: در سفر وزیر خارجه یونان، دو عضو دیگر کابینه، وزیر صنعت و وزیر تجارت خارجی یونان همراه با یک هیات عالی رتبه از بخش خصوصی از شرکت های مهم یونان نیز در ایران هستند.


وزیر امور خارجه ادامه داد: ایران و یونان زمینه های مختلف همکاری در حوزه های اقتصادی دارند؛ از برقراری پروازها گرفته تا همکاری های بانکی، نفتی، صنعتی و همکاری در حوزه های مختلف اعم از راه و شهرسازی، حوزه هایی است که در ضمن سفر دو روزه وزیر امور خارجه یونان و هیات همراه با مقام های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و همکاری در حوزه انرژی که به دلیل تحریم ها متوقف شده بود و با سرعت بیشتری برقرار می شود.


ظریف اضافه کرد: ایران و یونان زمینه های همکاری در زمینه های مختلف را دارند و توافق شده در این حوزه ها گفت و گوهای نزدیک تر و مستمری داشته باشیم. وضعیت در سوریه که به موج پناهندگی منجر شده از مسایلی است که می تواند مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.


وی ادامه داد: زمینه برای همکاری ایران و یونان متنوع و گسترده است؛ موضوعات سیاسی و فرهنگی تا مسایل منطقه ای می تواند موضوع های همکاری ما باشد.


وزیر امور خارجه گفت: امید است در آینده نزدیک میزبان نخست وزیر یونان در ایران باشیم تا تصمیم گیری ها و هماهنگی ها برای همکاری های دو جانبه بین وزارتخانه های دو کشور به نتیجه نهایی نزدیک شود.

203/201

کد خبر: 560427

وب گردی

وب گردی