معاون آموزشی وزارت علوم: سیاست وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری، حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، ورزشی، عمرانی و فرهنگی، زیر ساخت‌های این دانشگاه را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز؛ مجتبی شریعتی نیاسر با بیان اینکه بهره‌وری دانشگاه آزاد اسلامی به مراتب از دانشگاه‌های دولتی بیشتر است افزود: از سال 84 تاکنون، تعداد موسسات آموزش عالی دولتی به بیش از دوبرابر افزایش پیدا کرده است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ تعداد مراکز آموزش عالی در کشور را 2800 مرکز عنوان کرد و گفت: بالغ بر 4 میلیون و هشتصد هزار دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند.

شریعتی نیاسر با اشاره به اینکه بیش از 85 درصد دانشجویان کشور در مراکز آموزشی شهریه‌پرداز و بالغ بر 13 درصد از دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی بدون شهریه مشغول به تحصیل هستند افزود: بخش غیردولتی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی می تواند خلاء آموزش عالی را پر کند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از اهتمام دکتر بابک آل طه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در توسعه زیر ساخت‌های دانشگاه قدردانی کرد و گفت: نظام دولتی قادر و توانمند نیست که بتواند کلیه‌ی تقاضاهای متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی را پوشش دهد.

وی خواستار تقویت آموزش عالی در بخش غیر دولتی شد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت توانست در گسترش آموزش عالی به سراسر کشور نقش موثری ایفا کند.

شریعتی نیاسر با اشاره به اینکه بیش از 75هزار عضو هیات علمی رسمی در کشور مشغول به تدریس و تحقیق هستند افزود: 143 مرکز آموزش عالی دولتی در کشور مشغول به فعالیت بوده و بیش از50 درصد از این مراکز دولتی از استانداردها و شاخص‌های مناسب برخوردار نیستند که در قالب طرح آمایش آموزش عالی و سطح بندی، درصدد ساماندهی وضعیت آموزش عالی در این دانشگاه‌ها هستیم.

وی خواستار توسعه رشته‌های تحصیلی متناسب با نیازهای جامعه و رعایت شاخص‌های آموزش عالی شد و گفت: همه ساله، بیش از 700هزار نفر دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور فارغ التحصیل می شوند.

در ادامه این دیدار؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه را مغتنم شمرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی کرمان از پتانسیل‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری بسیار خوبی جهت پذیرش دانشجو در کلیه مقاطع برخوردار است.

دکتر بابک آل طه، مدیریت توانمند دکتر میرزاده، آگاه آزاد اسلامی و ترسیم رویکرد جدید در توسعه را گامی مهم در نیل به پیشرفت و تعالی دانشگاه برشمرد و گفت: بنا به دستور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح هرم هیات علمی از برنامه‌های اصلی این دانشگاه بوده که انشاالله با جذب بالغ بر 140 عضو هیات علمی تمام وقت درسطح استان تا پایان سال جاری، بیش از پیش شاهد روند روبه رشد دانشگاه خواهیم بود.

وی با اشاره به تاکید دکتر میرزاده مبنی بر کیفی‌سازی، دانشگاه آزاد اسلامی را ماموریت گرا دانست و گفت: تحقق سند چشم انداز1404 مبنی بر توسعه اقتصادی دانش بنیان از راهبردها و اولویت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان است.

آل طه، توسعه رشته های تحصیلی و تخصیص دانشجو به دانشگاه‌ها بر اساس پتانسیل‌های موجود را یک خدمت ملی برشمرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، جزو بزرگ‌ترین دانشگاه‌های استان به شمار می رود که تاکنون توانسته است سهم بسزایی در زمینه رشد و تعالی آموزش، پژوهش و فرهنگ منطقه و کشور ایفا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به فعالیت‌های مثبت این دانشگاه در حوزه علوم پزشکی نیز اشاره کرد و افزود: دانشجویان دوره پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان از رتبه‌های بسیار خوب کنکور سراسری پذیرفته شده‌اند.

در ادامه این بازدید، رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: توسعه رشته‌های تحصیلی در استان کرمان براساس سیاست تقاضا محور و مطابق با طرح آمایش وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری صورت می گیرد.

دکتر محمد مهدی فروغی با تاکید براینکه از توسعه رشته‌های عرضه محور به شدت پرهیز می شود افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، آماده تعامل و رقابت علمی سالم و کیفی با سایر دانشگاه های مطرح استان است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با انتقاد از صدور مجوز به برخی مراکز آموزش عالی فاقد استانداردهای لازم گفت: به نظر می رسد برخی از مراکز آموزش عالی غیر استاندارد دولتی و غیر دولتی، فعالیت های خود را در زیر چتر و مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری پنهان کرده‌اند.

رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه از طرح آمایش و رتبه بندی استقبال خواهیم کرد، از وجود 850 رشته-محل و 900 عضو هیات علمی در دانشگاه های آزاد اسلامی استان خبرداد و خواستار حمایت بیشتر از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری شد.

گفتنی است؛ در این بازدید، دکتر محمد علی طاهر، رئیس دانشگاه باهنر کرمان نیز معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را همراهی کرد و سپس با حضور در جوار قبور مطهر شهدای گمنام با آرمان‌های والای آن شهدا تجدید پیمان کردند.

20101

کد خبر: 560477

وب گردی

وب گردی