طرح استاد مشاور در واحد علوم و تحقیقات آغاز شد

دکتر دانشفرد با اشاره به تحصیل بیش از 5 هزار نفر از اعضای ستاد شاهد و ایثارگر در واحد علوم و تحقیقات، تصریح کرد: براین اساس، طرح استاد مشاور برای ارائه مساعدت های فرهنگی، پزشکی و آموزشی به دانشجویان عضو این ستاد در این واحد دانشگاهی اجرا می شود.

به گزارش ایسکانیوز، کرم اله دانشفرد معاون فرهنگی و اجتماعی این واحد دانشگاهی از آغاز به کار این طرح از سال گذشته و عدم پیشرفت آن به علت نبود نظارت و پیگیری های کافی ابراز تاسف کرد و گفت: این تعداد 20درصد از دانشجویان عضو این ستاد در سطح دانشگاه های شهر تهران و 5 درصد از اعضای سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشور را تشکیل می دهد.

وی به ماموریت های پژوهشی و آموزشی واحد علوم و تحقیقات در زمینه تقویت بنیه علمی دانشجویان عضو این ستاد اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح استاد مشاور و نیز تقویت بنیه علمی دانشجویان از طریق مراجعه دانشجوبان به اساتید مشاور در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار گرفته است.

دکتر دانشفرد بحث تقویت بنیه علمی را در دو گونه فردی و گروهی طبقه بندی کرد و اظهار داشت: این طرح در مورد برخی دروس همچون زبان، پایان نامه نویسی و دروس مشترک رشته های علوم پایه و یا فنی و مهندسی، با برگزاری کلاس انجام می شود.

وی پرداخت هزینه های این طرح را متوجه ستاد شاهد و ایثارگر عنوان کرد و افزود: براساس این طرح هر 5 دانشجو محوله به استاد معادل یک واحد درسی درنظر گرفته می شود و به طور میانگین به هر استاد 20 دانشجو اختصاص داده شده است.

دکتر دانشفرد انتخاب موضوعات فرهنگی برای پایان نامه های دانشجویان مشمول این طرح را دارای امتیاز برای اساتید و دانشجویان دانست و گفت: اساتید می توانند مسائل و مشکلات گوناگون این دانشجویان را به صورت مکتوب در دو قالب محرمانه و غیرمحرمانه به مراجع بالادستی ذی ربط انتقال دهند.

وی از اختصاص زمان توسط اساتید برای دانشجویانی که مایل به استفاده از این طرح هستند خبر داد و اظهار داشت: اساتیدی که در این طرح همکاری دارند، با نصب اتیکت هایی مخصوص بر درب اتاق های خود برای دانشجویان قابل شناسایی می شوند

لازم به ذکر است در نشست توجیهی دستورالعمل اجرایی طرح استاد مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر ضرورت پیشگیری از بروز افت تحصیلی، ایجاد زمینه های ارتقاء علمی، بهبود وضعیت تحصیلی و حمایت منطقی مبتنی بر خودباوری دانشجویان به عنوان ضروریات طرح استاد مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر تشریح شد .

همچنین بهبود وضعیت آموزشی، تحصیلی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان شاهد و ایثارگر، شناسایی زمینه های آسیب پذیری و پیشگیری از بروز مشکلات، مشاوره و هدایت تحصیلی، کنترل مستمر و ارزیابی وضعیت تحصیلی، شناسایی عوامل غیر آموزشی موثر بر وضعیت آموزشی دانشجویان و تلاش در جهت رفع آن ها و مساعدت و حمایت منطقی مبتنی بر خودباوری دانشجویان اهداف این طرح است.

فرزندان و همسر شهدا، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان که جدیدالورود باشند طی دو نیمسال تحصیلی تحت پوشش این طرح قرار دارند.

براساس این گزارش اطلاع از وضعیت تحصیلی افراد تحت پوشش از دفتر ستاد شاهد و امور ایثارگران یا معاونت آموزشی دانشگاه برای کنترل و ارزیابی مستمر آموزشی، فرهنگی و بهداشت روانی دانشجوی شاهد و ایثارگر، تحت پوشش قرار دادن 5 الی 20 نفر از دانشجویان به تشخیص و معرفی ستاد شاهد و امور ایثارگر دانشگاه، برگزاری جلسات معارفه اولیه برای توجیه دانشجویان در مورد طرح و ایجاد انگیزه در آن ها و برقراری ارتباط از جمله وظایف اساتید مشاور است.

همچنین گزارش مسائل معیشتی، عاطفی، روحی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان تحت پوشش ، ارائه پیشنهادها و نظرات به شورای اساتید مشاور در دانشکده و مدیر کل اموردانشجویان شاهد و ایثارگر، تشخیص نیاز دانشجویان تحت مشاوره به کلاس تقویت بنیه علمی و اعلام به ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه برای تشکیل کلاس تقویتی مورد نیاز نیز جزء وظایف اساتید مشاور است.

20101

کد خبر: 560498

وب گردی

وب گردی