زیدوند با شکست حریف آذربایجانی طلایی شد

فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم کشورمان در فینال مسابقات جایزه بزرگ باکو با شکست حریف آذربایجانی خود به مدال طلا رسید.

به گزارش ایسکانیوز، فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم کشورمان در فینال مسابقات جایزه بزرگ باکو با شکست حریف آذربایجانی‌اش توانست به مدال طلا دست پیدا کند. در وزن 59 و 66 کیلوگرم نیز نمایندگان ایران از رسیدن به مدال برنز باز ماندند.

در این مسابقات در وزن 59 کیلوگرم محسن حاجی‌پور مقابل تیکله از آمریکا در همان دور نخست با حساب 6 بر 2 باخت تا عملکرد ضعیفی داشته باشد. مهرداد مردانی دیگر فرنگی‌کار کشورمان نیز با حساب 8 بر 4 مقابل المراد تاسمرادف ازبکستانی باخت. در ادامه مسابقات این وزن تاسمرادف با نتیجه 14 بر 4 حریف آمریکایی خود را برد تا به این ترتیب مردانی راهی گروه شانس مجدد شود و حاجی‌پور از دور مسابقات حذف شود.

مردانی در گروه شانس مجدد به مصاف فومیتا از ژاپن رفت که به دلیل حاضر نشدن حریفش پیروز شد و راهی رده‌بندی شد. وی در رده‌بندی با تیکله از آمریکا مصاف سرشاخ شد و با نتیجه 8 بر 4 شکست خورد تا از رسیدن به مدال برنز باز بماند.

در این وزن تاسمرادف از ازبکستان و کبیسبایف از قزاقستان در فینال با هم مصاف دادند و فرنگی‌کار قزاقستانی با نتیجه 9 بر صفر به برتری رسید تا مدال طلا را به دست آورد.

در 66 کیلوگرم محمدعلی گرایی دور اول را استراحت کرد و در دور دوم با ریو، فرنگی‌کار سرشناس از کره جنوبی مصاف داد و موفق شد در یک کشتی زیبا مقابل این حریفش با حساب 4 بر یک به برتری برسد. وی در دور بعد با ژنگ از چین مصاف داد و موفق شد با حساب 3 بر 2 به برتری برسد و راهی نیمه نهایی شود. وی در نیمه نهایی با کامران ممدوف آذربایجانی مصاف داد و در کمتر از 3 دقیقه 9 بر صفر شکست خورد تا از رسیدن به فینال باز بماند و برای مدال برنز تلاش کند. وی در رده‌بندی با کوبالیف از روسیه مصاف داد و با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد تا مدال برنز را از دست دهد.

مهدی زیدوند در این وزن در کشتی اول برابر علی ارسلان با نتیجه 6 بر یک به برتری رسید. زیدوند در دور دوم با لیوای از اسلواکی سرشاخ شد و در نهایت در یک کشتی زیبا 6 بر 4 پیروز شد تا راهی نیمه نهایی شود. وی در نیمه نهایی با حسن علی‌یف از آذربایجان مصاف داد و موفق شد با نتیجه 8 بر صفر در کمتر از 2 دقیقه حریفش را ببرد و راهی فینال مسابقات شود. زیدوند در فینال به مصاف کامران ممدوف آذربایجانی رفت و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید تا صاحب گردن آویز طلا شود.

با حضور زیدوند در فینال علی ارسلان راهی گروه شانس مجدد شد و به مصاف لوای از اسلواکی رفت و با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد. وی در رده‌بندی با حسن علی‌یف از آذربایجان برای کسب مدال برنز مبارزه کرد و با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد تا مدال برنز را از دست بدهد.

601/601

کد خبر: 560560

وب گردی

وب گردی