شاه اردن: قدس خط قرمز ماست

پادشاه اردن با اشاره به اینکه مساله فلسطین همچنان عامل اصلی درگیری‌ها در خاورمیانه است، تاکید کرد اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در قدس خط قرمز اردن است و هرگز اجازه عبور از این خط قرمز را نمی‌دهیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، عبدالله دوم، پادشاه اردن در نامه‌ای به مناسبت روز همبستگی با مردم فلسطین به رئیس کمیته پیگیری حقوق مردم فلسطین در سازمان ملل، با اشاره به اینکه مساله فلسطین همچنان عامل اصلی درگیری‌ها در خاورمیانه است، تاکید کرد اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در قدس خط قرمز اردن است و هرگز اجازه عبور از این خط قرمز را نمی‌دهیم.

وی اظهار داشت: ما به مسئولیت‌های مذهبی و تاریخی خود در مورد مسجدالاقصی با جدیت و نهایت تعهد ادامه می‌دهیم.

پادشاه اردن تاکید کرد: اگر راه حلی عادلانه و دائمی برای تحقق صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی حاصل نشود، منطقه همچنان از نبود امنیت و ثبات رنج خواهد برد و "خشونت" و "افراطی‌گری" همه را تهدید خواهد کرد.

از سوی دیگر، مشعل الزبن، مشاور پادشاه اردن در امور نظامی و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در امان با فرمانده نیروهای زمینی ستاد مشترک ارتش آمریکا دیدار کرد.

در این دیدار راه‌های تقویت روابط دوجانبه، ‌ابعاد مختلف همکاری و هماهنگی میان نیروهای مسلح دو کشور و آخرین تحولات منطقه بررسی شد.

همچنین پادشاه اردن امروز (دوشنبه) در کنفرانس سازمان ملل درباره آب و هوا در پاریس شرکت و با تعدادی از رهبران و روسای جمهور جهان دیدار خواهد کرد.

هدف از این کنفرانس که در آن سران 147 کشور جهان شرکت خواهند کرد، رسیدن به توافقی الزام‌آور برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان و شرح نقش کشورها در مقابله با این چالش است.

301301

کد خبر: 560692

وب گردی

وب گردی