فرمانداری بویراحمد از برگزاری هر نشست قانونی و مجوزدار حمایت می‌کند

فرمانداری شهرستان بویراحمد پس از حوادث روز یکشنبه دانشگاه آزاد یاسوج در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فرمانداری از برگزاری هر نشست قانونی و مجوزدار حمایت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، در پی حوادثی که در روز یکشنبه 8 آذر ماه 94 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج اتفاق افتاد روابط عمومی فرمانداری بویراحمد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در خصوص حوادث اخیر دانشگاه آزاد واحد یاسوج لازم است موارد زیر به استحضار شما مردم فهیم و شهیدپرور رسانده شود.

بنا به درخواست یک تشکل دانشجویی قانونی در دانشگاه آزاد یاسوج مجوز جلسه‌ای تحت عنوان «افتتاحیه انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد یاسوج» با حضور سرکار خانم «آذر منصوری» توسط هیئت نظارت دانشگاه آزاد واحد یاسوج صادر شد.

در این بیانیه آمده است: تشکل مورد نظر طی درخواست کتبی از فرمانداری بویراحمد، تأمین امنیت سخنران مدعو را خواستار شد که طبق مقررات و با انجام مراحل قانونی مکاتبات لازم با نیروی انتظامی انجام گرفته و نیروی انتظامی نیز به خوبی در محیط بیرون دانشگاه این مهم را به انجام رسانیده است.

در ادامه این بیانیه اضافه شده است: با توجه به اهمیت موضوع، شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه مورخ 7/9/94 با بررسی همه جوانب و پیش‌بینی‌های لازم به برگزاری این جلسه رأی مثبت داد و خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری بدون حاشیه این جلسه گردید.

در این بیانیه آمده است: فرمانداری بویراحمد با برگزاری جلسه با مسئولین دانشگاه آزاد و تشکل دعوت‌کننده بر رعایت همه نکات قانونی و خطوط قرمز نظام تأکید کرده و توصیه‌های لازم برای جلوگیری از هرگونه تنش به عمل آوردند.

در این بیانیه تأکید شده است: در هنگام ورود سخنران به داخل سالن محل برگزاری در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی، گروهی از معترضین(که به گفته شاهدان برخی افراد غیردانشجو نیز در بین آنها حضور داشته‌اند) با سر دادن شعار و ایجاد جو التهاب مانع برگزاری سخنرانی شده که موجب مشاجرات و درگیری مختصری بین دانشجویان دعوت‌کننده و معترضین شد که دعوت‌کنندگان و مسئولان دانشگاه سخنران را به خارج از دانشگاه هدایت کردند و سخنران مدعو در این حادثه آسیبی ندید.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: فرماندار بویراحمد به عنوان مسئول تأمین امنیت شهرستان و مجری قانون حسب وظیفه ذاتی با حضور در دانشگاه برای آرام کردن فضا و برگزاری قانونی جلسه، تلاش نمود که با مخالفت معترضین به نتیجه نرسید.

براساس قانون، ورود نیروی انتظامی به داخل محوطه دانشگاه ممنوع بوده و تأمین امنیت جلسات در داخل دانشگاه بر عهده حراست دانشگاه میزبان است، بنابراین امکان دخالت نیروی انتظامی در محل سالن برگزاری وجود نداشت.

در این بیانیه آمده است: بعد از بروز اتفاقات ذکر شده، شورای تأمین شهرستان یاسوج جلسه فوق‌العاده تشکیل داده و با بررسی جزئیات حادثه و گزارشات موجود بر رسیدگی و برخورد قانونی با افراد خاطی و مقصرین تأکید نمود.

فرمانداری بویراحمد حسب قانون، وظیفه خود می‌داند از هر نشست و جلسه قانونی با هر گرایش سیاسی و صنفی که از مراجع ذیصلاح مجوز لازم را داشته باشند، حمایت کرده و امنیت آن را مطابق قانون برقرار نماید.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، فرمانداری بویراحمد از همه فعالان سیاسی و دانشجویی، احزاب، شخصیت‌ها و همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی دعوت می‌‌کند با فصل‌الخطاب قرار دادن قانون و پایبندی به آن، آرامش جامعه را حفظ کنند تا شاهد انتخاباتی پرشور، سالم و با مشارکت حداکثری باشیم.

201/201

کد خبر: 560728

وب گردی

وب گردی