رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج:‌  تشنج هیچ وقت خوب نیست/پیگیری می‌کنم

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج با اعلام اینکه «مراسم سخنرانی آذر منصوری از قبل مجوز داشته است»، گفت: تشنج هیچ‌وقت خوب نیست و در هیچ‌جایی به نفع هیچ‌کسی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، علی آل‌بویه، رئیس دانشگاه آزاد یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره لغو مراسم سخنرانی روز گذشته -یکشنبه- آذر منصوری فعال سیاسی در این دانشگاه اظهار کرد: این مراسم مجوز داشته است و همه تدبیرها از قبل اندیشیده شده بود.

وی ادامه داد: من امروز صبح به یکی از واحدهای دانشگاه که نزدیک به چهار ساعت با مرکز فاصله دارد، مأموریت داشتم. بنابراین از قبل سفارش کردم که از دانشگاه‌های دیگر و از دیگر مراکز افراد نیایند. دیشب هم جلسه شورای تأمین تشکیل شده بود و معاون استاندار، آقای دکتر محمدی، هم با من صحبت کرد. صبح هم با حراست دانشگاه صحبت کردم که این برنامه به نحو احسن برگزار شود.

آل‌بویه تصریح کرد: با خانم منصوری که از تهران آمده بود، تلفنی صحبت کردم و به ایشان خیرمقدم گفتم و تأکید کردم که حریم‌ها حفظ و خط قرمزها رعایت شود.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج گفت: اما قبل از شروع مراسم تعدادی از افراد در سالن حاضر بودند که وقتی من تلفنی با حراست دانشگاه صحبت می‌کردم صدای شعار دادن آن‌ها را شنیدم. برای جلوگیری از آسیب رساندن به خانم منصوری، وی را از سالن خارج کردند و بعد فرماندار و دیگر مسئولان پیگیر بودند که آیا جلسه برای عصر برگزار شود یا نه؟ وقتی با من مطرح کردند، گفتم الان که ظهر است و مجوزی که ما دادیم برای صبح بوده است. ولی به‌هرحال هنوز منتظر تصمیم نهایی برای ادامه جلسه در عصر هستند.

آل‌بویه در مورد این‌گونه برخوردها با برنامه‌های مجوزدار گفت: تشنج هیچ وقت خوب نیست و در هیچ جایی به نفع هیچ‌کسی نیست.

وی تأکید کرد: بسیج که مقام معظم رهبری می‌فرمایند برای امنیت جامعه و کشور است، یقینا باید بیشتر برای امنیت همکاری و مراعات داشته باشد.

آل‌بویه خاطرنشان کرد: اقتدار کشور ما به امنیت است. ما در منطقه به برکت وجود ولایت، امن‌ترین کشور هستیم. باید از این امنیت قدردانی شود، ولی الان که نشده است. یعنی سرلوحه و پرچمدار امنیت ما، بسیج ماست و نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده است.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج در پاسخ به این سؤال که «گفته می‌شود حراست دانشگاه به دانشجویان تندرو اجازه داده بیشتر از سایر دانشجویان وارد سالن همایش شوند»، اظهار کرد: من به حراست تأکید کردم که حتما جلسه تحت کنترل باشد و طوری باشد که بتوانند جلسه را برگزار کنند و حریم‌ها حفظ شود ولی الان اطلاعی از این مسئله که شما مطرح می‌کنید ندارم و به همین خاطر تأیید یا رد نمی‌کنم. باید پیگیر شوم.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا شما این موضوع را پیگیری قضایی می‌کنید یا نه»، گفت: حتما باید پیگیر باشیم و مسئول این کار هستیم که ببینیم اصل قضایا چه بوده است. ان‌شاءالله پیگیری می‌کنیم. تا الان برخی کذب‌هایی به دانشگاه نسبت داده‌اند که من پیگییری قضایی کرده‌ام و اگر ببینم در این موضوع هم مصلحت دانشگاه است، پیگیری می‌کنم.

به گزارش آنا، صبح امروز -یکشنبه- مراسم سخنرانی آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در دانشگاه آزاد یاسوج با حمله نیروی‌های خودسر لغو شد.

این در حالی است که مسئولان شهرستان یاسوج اعلام کرده‌اند این برنامه از قبل مجوز قانونی داشته است.

201/201

کد خبر: 560743

وب گردی

وب گردی