هشدارهای علی ملاقلی پور به هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر

علی ملاقلی پور، کارگردان فیلم « قندون جهیزیه» که سال گذشته فیلمش نتوانست به سی و سومین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند چند توصیه به فیلمسازان جوانی که امسال فیلم اولشان را ساخته اند دارد، او همچنین به دبیر و هیات انتخاب جشنواره امسال هشدار داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، علی ملاقلی پور با حضور در ایسکانیوز صحبت هایش را با چند توصیه آغاز کرد، او از فیلمسازان جوان خواست تا به شدت مواظب تقلب و تبانی در جشنواره فیلم فجر باشند، ملاقلی پور در توضیح این مطلب گفت: من به عنوان کسی که تجربه تلخ سال گذشته ر ابه عنوان فیلمساز فیلم اولی دارم به کارگردانان جوان توصیه می کنم که این دسته از فیلمسازان از زمانی که فیلمشان را به دبیرخانه جشنواره تحویل می دهند به شدت مواظب باشند.
او ادامه داد: جشنواره سال گذشته تبانی و تقلب کرد، به گفته خود رسول صدر عاملی که از اعضای هیات انتخاب سی و سومین جشنواره فیلم فجر بود،آنها مجبور شدند چهار فیلم را با تبانی در جشنواره قرار دهند.

کارگردان «قندون جهیزیه» افزود: فیلم اولی ها بر اساس تقلب هایی که در جشنواره فیلم فجر وجود دارد برای جنگیدن آماده باشند اگر برای ساخت فیلمشان زحمت کشیده اند.
ملاقلی پور ادامه داد: محمد حیدری، دبیر جشنواره سی وچهارم، سال اولی است که در این رقابت حضور دارد، او مواظب باشد که کارنامه خوبی از خود به جای گذارد.

علی ملاقلی پور یک توصیه هم برای رسانه ها داشت، او گفت: رسانه ها فیلم هایی را که به جشنواره راه می یابند رصد کنند چون از همین الان بسیاری از فیلم ها با دبیرخانه جشنواره تماس می گیرند و عنوان می کنند که فیلمشان دیر به جشنواره می رسد یا ممکن است فیلم کامل را به دبیرخانه ارائه ندهند به نظر من یکی از وظایف خبرنگاران این است که در مقابل این جریان بایستند.
ملاقلی پور درمورد یکی از نقاط ضعف جشنواره سال گذشته گفت: «قندون جهیزیه» لکه ننگی برای هیات انتخاب جشنواره سال گذشته بود و به همین دلیل دلم می سوزد برای کسانی که امسال فیلم اولشان را می سازند چون سرشان کلاه می رود، بسیاری از همین حالا تماس های تلفنی را برای رایزنی با دبیرخانه آغاز کرده اند، کسی به دبیرخانه جشنواره مراجعه نمی کند، همه چیز تلفنی انجام می شود.

علی ملاقلی پور در پایان هم یک توصیه برای هیات انتخاب داشت، او تاکید کرد: هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر اگر مسلمان و آزاده هستند در صورت اینکه تقلبی دیدند به استعفا هم فکر کنند یعنی در میانه کار اگر دیدند قرار است تقلبی صورت گیرد افشاگری کرده و ادامه کار را رها کنند.
متن کامل این گفتگو به زودی در ایسکانیوز منتشرخواهد شد.
503502

کد خبر: 560890

وب گردی

وب گردی