سه فیلم ایرانی در خانه سینمای مسکو به نمایش درآمدند

جشنواره روزهای فیلم ایران در محل خانه سینما مسکو به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد و سه فیلم از ایران در این برنامه فرهنگی هنری اکران شدند.

به گزارش ایسکانیوز، رایزنی فرهنگی ایران در روسیه با همکاری اتحادیه سینماگران روسیه، جشنواره روزهای سینمای ایران را با هدف آشنایی بیشتر جامعه روس‌زبان با سینمای ایران برگزار کرد.

«گهواره‌ای برای مادر»، «شیار ۱۴۳» و «حوض نقاشی» از جمله فیلم‌های منتخب سینمای کشورمان با رویکرد خانواده هستند که به زبان روسی دوبله و برای نخستین بار در جریان برگزاری این جشنواره طی روزهای ۶ تا ۸ آذرماه در روسیه به نمایش درآمدند.

در مراسم افتتاحیه روزهای فیلم ایران در مسکو، سنایی سفیر ایران در روسیه در سخنانی به توسعه روابط ۲ کشور اشاره کرد و توسعه در حوزه فرهنگ ایران و روسیه را در کنار توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با اهمیت شمرد.

وی در ادامه گفت: سینمای ایران به عنوان سینمای معناگرا می‌تواند برای مردم روسیه مفاهیم خانواده و ارزش‌های معنوی را به همراه داشته باشد.

سنایی افزود: ساخت فیلم در ایران در حوزه دفاع مقدس برخلاف فیلم‌های جنگی دیگر نقاط دنیا به بیان ارزش‌های این دوران اشاره دارد. فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» که مورد توجه مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است، جزو همین دسته از فیلم‌هاست.

معاون اتحادیه سینماگران روسیه هم در این مراسم ضمن تقدیر از سینمای ایران، اظهار کرد: فیلم‌های ایرانی با جاذبه‌های هنری و معنوی خود، موجب علاقه‌مندی مردم روسیه شده‌اند. دریافت ۲ جایزه در جشنواره فیلم مسکو و جشنواره سینمای جنگی روسیه برای فیلم «شیار ۱۴۳» در هفته اخیر، اثبات‌کننده این ادعاست.

در ادامه سفیر کشورمان در روسیه جایزه ویژه هیات داوران جشنواره سینمای جنگی مسکو را که هفته گذشته به فیلم «شیار ۱۴۳» اختصاص پیدا کرد به نمایندگی از نرگس آبیار، کارگردان این فیلم، از کلسف معاون بین‌الملل خانه سینمای روسیه دریافت کرد.
503502

کد خبر: 560939

وب گردی

وب گردی