فقدان اعتماد به نفس افراطیون

افراطیون اعتماد به نفس خود را به کلی از دست داده‌اند و متوجه شده‌اند پایگاه اجتماعی خود را ندارند و برای‌شان مسجل شده است که حرف آنها در میان جامعه خریدار چندانی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز ، فیاض زاهد نوشت: این روزها و در آستانه انتخابات شاهد هستیم که بخشی از جناح اصولگرا که به تندروی شهره هستند اقدام به برهم زدن سخنرانی و مراسم‌های مربوط به اصلاح‌طلبان می‌کنند تا جایی که کار را به برخوردهای فیزیکی و زد و خورد هم می‌کشانند. اگر بخواهیم به‌طور دقیق این موضوع را مورد توجه قرار دهیم متوجه می‌شویم این دست اقدامات با دست‌یابی دولت به توافق هسته‌ای و به سرانجام رسیدن برجام در مجلس شیب بیشتری گرفته است.

به نظر می‌رسد افراطیون اصولگرا احساس می‌کنند نتایج سیاسی و روانی برجام سبب حمایت بیش از پیش افکار عمومی از جریان حامی دولت و اصلاح‌طلبان شده است و حالا تصمیم گرفته‌اند تا زمین بازی را از یک شطرنج سیاسی به زمین بوکس تغییر دهند. افراطیون به خوبی می‌دانند جریان اصلاح‌طلب بازیکن یک بازی منطقی و قانونی است و نه در مرام فکری و نه در مکتب اصلاحات این‌گونه رفتارها مورد تایید نیست و هرگز به این‌گونه رفتارهای غیرقانونی در مواجهه با رقیبان‌شان چنگ نخواهند زد و از همین روست که افراطیون دست به چنین رفتارهایی می‌زنند.

از سوی دیگر بر همه روشن و واضح است اصلاح‌طلبان امروز با معضل بزرگی به نام فقدان رسانه روبه‌رو هستند به‌ویژه که صدا و سیما هم به صورت یکدست در حمایت از جناح مقابل اصلاح‌طلبان قدم بر‌می‌دارد و در این میان تنها تریبون و حلقه ارتباط اصلاح‌طلبان با مردم همین سخنرانی‌ها و همایش‌هاست و افراطیون با بر هم زدن سخنرانی‌ها می‌خواهند حضور اصلاح‌طلبان را در افکار عمومی محدود کنند. وقتی همه این اتفاق‌ها را کنار هم بگذاریم فقط به یک نتیجه می‌رسیم.

افراطیون اعتماد به نفس خود را به کلی از دست داده‌اند و متوجه شده‌اند پایگاه اجتماعی خود را از دست داده‌اند و برای‌شان مسجل شده است که حرف آنها در میان جامعه خریدار چندانی ندارد و از سوی دیگر اقبال مردم برای اصلاح‌طلبان را می‌بینند و وقتی نمی‌توانند در عرصه تعامل سیاسی و در رقابت سالم و منطقی رقیب خود را به صورت جوانمردانه شکست دهند، عرصه تعامل سیاسی را تبدیل به عرصه زد و خورد سیاسی می‌کنند. نتیجه این اقدامات می‌تواند هزینه‌های سنگینی را به ویژه در آستانه انتخابات بر کشور، نظام و جامعه تحمیل کند.

منبع: اعتماد

201/203

کد خبر: 561083

وب گردی

وب گردی