جذب بیش از 500 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه با هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و فرماندهی استان گفت: در حال‎حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه جذب دانشجوی غیر ایرانی فعال بوده و در سال 94 تاکنون بیش از 500 نفر جذب شده‎اند.

به گزارش ایسکانیوز، حسین ابراهیمی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم فعالیت خود با ادامه سیاست کیفی‎سازی و توجه به
پژوهش‎های کاربردی در عرصه بین‎الملل گام برمی‎دارد.

مدیرکل بین‎الملل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بین‎المللی‌سازی و جهانی شدن دانشگاه مستلزم فعالیت همه واحدهای دانشگاهی و دانشگاهیان است.
این مسئول ادامه داد: حوزه‎ بین‎الملل دانشگاه در بخش حضور فیزیکی در کشورهای مختلف فعال بوده و در حال‌حاضر در کشورهای افغانستان، لبنان، انگلیس و امارات متحده عربی دارای شعبه بوده و فعالیت علمی پژوهشی دارد، علاوه بر این دانشگاه آزاد اسلامی با انعقاد تفاهم‎نامه‎ها و قراردادهای بین‎المللی با دانشگاه‌های برتر و معتبر دنیا درصدد است تأثیر خود را به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری در عرصه‎ بین‎الملل به نمایش بگذارد.
وی گفت: همچنین در جذب دانشجوی غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‎های توسعه‎ای خوبی تدارک دیده است.

ابراهیمی بیان کرد: بخش دیگری از فعالیت‎های حوزه بین‎الملل، واحدها و مراکز بین‎الملل داخل کشور است که در حال‌حاضر هفت شعبه به صورت مرکز یا مجتمع بین‎المللی که اغلب آنها در مناطق آزاد تجاری هستند، فعالیت می‎کنند.
وی ادامه داد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این استان توانسته بار بزرگی از آموزش عالی را در این استان از دوش دولت بردارد.
مدیرکل بین‎الملل دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: با توجه به محرومیت‎های گذشته و عدم توسعه دانشگاه‎ها در این استان (قبل از انقلاب)، حضور و بروز دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب اسلامی توانست بارقه امید در داوطلبین تحصیل به وجود آورد.
این مسئول اضافه کرد: واحدهای دانشگاهی مستقر در استان با غلبه بر شرایط سخت محیطی و ایجاد زیر ساخت‎های لازم محیط علم و دانش را فراهم کردند.
وی تاکید کرد: حوزه بین‎الملل دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است که با توجه به هم مرزی این استان با کشورهای همسایه، واحدهای دانشگاهی بتوانند در مقالات بین‎المللی، جذب دانشجوی خارجی و همچنین ایجاد شعبه در خارج کشور اقدام کنند.
ابراهیمی گفت: واحد چابهار به عنوان یکی از هشت واحد بین‎الملل و مستقر در منطقه آزاد با امکانات مناسب خود می‎تواند پاسخگوی نیاز در این منطقه تحصیلی باشد.
مدیرکل بین‎الملل دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی در استان و در واحد چابهار در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.
این مسئول اضافه کرد: همچنین واحد چابهار به جمع شورای تخصصی مدیریت واحدهای مناطق آزاد کشور پیوسته است و از طریق این شورا و با همکاری شورای عالی مناطق آزاد کشور امکانات مناسبی برای توسعه این واحد دانشگاهی در نظر گرفته خواهد شد.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‎تواند در ایجاد و تاسیس شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور عمان با سازمان مرکزی همکاری کنند و به عنوان واحد پشتیبان اقدامات اولیه را در راستای تاسیس این شعبه انجام دهد.
ابراهیمی گفت: در صورت فراهم شدن زیرساخت‎های اداری و اخذ مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیربط جذب دانشجوی غیر ایرانی نیز می‎تواند در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل بین‎الملل دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه جذب دانشجوی غیرایرانی فعال بوده و در سال 94 تاکنون بیش از 500 نفر جذب شده‎اند.

20101

کد خبر: 561290

وب گردی

وب گردی