تشریح خدمات بهزیستی در مرزهای مهران و شلمچه

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از استقرار نیروهای این سازمان در مرزهای غربی کشور(مهران،شلمچه) به منظور خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، حسین نحوی نژاد ضمن بیان آنکه در حال حاضر حدود یک میلیون و چهارصد هزارزائر از مرزهای ایران برای شرکت در راهپیمایی بزرگ روز اربعین خارج شده‌اند، گفت: بیشتر این افراد از پایانه مرزی مهران واقع در استان ایلام از کشور خارج شده‌اند به همین دلیل با هماهنگی بهزیستی استان ایلام، اقداماتی برای خدمت رسانی به زائران صورت گرفت.

او ادامه داد: بهزیستی استان خوزستان نیز با ابعادی کمتر از ایلام آماده خدمت رسانی به زائرین در مرزهای این استان است.

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن تاکید برآنکه اقدامات بهزیستی در مرزها به صورت شبانه روزی بوده و تا پایان بازگشت زائرین به کشور ادامه خواهد داشت افزود: پایگاه‌های خدمت رسانی بهزیستی در بخش‌های مختلف اطراف و یا خود پایانه‌های مرزی مستقر شده است.

نحوی نژاد ادامه داد: در حال حاضر اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مرزهای غربی آماده خدمت رسانی است.

او تاکید کرد: اگرچه خدمات اورژانس اجتماعی شامل مددکاری و مشاوره در امور فوریتهاست اما درحال حاضر نیروهای آن علاوه بر ارائه خدمات مددکاری در خدمت رفاه حال زائران و ارائه خدماتی از جمله حمل و نقل زائران سالمند، معلول، ناتوان و کودکان هستند.

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: حمل زائران سالمند، معلول، ناتوان و کودک از لحظه ورود تا خروج از پایانه مرزی به وسیله ارائه لوازم کمک توان بخشی اعم از عصا،واکر،ویلچر و غیره ادامه خواهد داشت.

نحوی نژاد همچنین از توزیع لوازم بهداشتی در میان زائران سالمند، معلول، ناتوان و نیازمند خبر داد و گفت: درحال حاضر لوازم بهداشتی توسط بهزیستی در مرزها به این افراد ارئه می شود.

او در ادامه به تشکیل "ستاد گمشدگان" اشاره کرد و گفت: چنانچه زائر کودک، سالمند، ناتوان و...به هردلیلی خانواده و یا گروه خود را گم کند، "ستاد گمشدگان" برای رساندن وی به خانواده یا گروه مورد نظر تلاش خواهد کرد.

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین افزود: بهزیستی تسهیلاتی را برای پارک اتومبیل و یا اسکان موقت جامعه هدف خود در مرزها در هنگام رفت و برگشت در نظر گرفته است.

نحوی نژاد تاکیدکرد: جامعه هدف بهزیستی اعم از زنان سرپرست خانوار، معلولان و... و یا سایر زائران در صورت نیاز می توانند از مراکز اسکان موقت بهزیستی در مرزها استفاده کنند.

او همچنین به تشکیل "بسیج خیرین" همکار با بهزیستی در مرزها اشاره کرد و گفت: درحال حاضر بسیج خیرین به منظور خدمت رسانی و طبخ و آماده غذاهای سرد و گرم و همچنین پذیرایی از زائرین در مرزها مستقر شده‌اند.

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین در خصوص اعتبارات این طرح،افزود: به دلیل ضرورت تهیه وسایل کمک توان بخشی از طریق بهزیستی و ارائه آن به زائرین نیازمند 200 میلیون تومان برای تهیه این وسایل بودیم که در اختیار بهزیستی قرار گرفت.

نحوی نژاد ادامه داد: سایر هزینه‌های این طرح که مبلغ قابل توجهی هستند نیز از طریق اعتبارات داخلی بهزیستی استانهای مذکور تامین شده است.

او درپایان ضمن اشاره به آنکه امسال دومین سال پیاده روی گسترده شیعیان در روز اربعین است و بهزیستی در سال گذشته اقدامات خاصی را در این خصوص انجام نداده بود تاکید کرد: امسال با بهره گیری از تجربه سال گذشته و با برنامه ریزی مدون و از پیش تعیین شده، اقدامات خود را برای خدمت رسانی به زائرین ارائه و خوشبختانه توانسته‌ایم در کنار سایر نهادها و سازمانها نقش موثری در افزایش رفاه زائران داشته باشیم.

10106

کد خبر: 561312

وب گردی

وب گردی