مراسم اربعین ، عظیم‌ترین اجتماع بشری

مراسم اربعین هرچند که از دیرباز با مناسک و سنن خاصی همراه بوده، اما عملاً چند سالی است که با باز شدن مسیرهای تردد به سمت حرم مطهر امام حسین (ع)، شاهد حرکت خیل عظیم عزاداران و عاشقان حسینی به سمت کربلا هستیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آستان سال گذشته بزرگترین اجتماع بشری در آن منطقه شکل گرفت و امسال نیز پیاده‌روی اربعین اباعبدالله از چند روز قبل از چهلمِ سالگرد شهادت امام سوم شیعیان آغاز شد. امسال اما تلاش شد تمهیدات بیشتری برای زائران، تسهیل در تردد آنها، خدمات‌رسانی، رسیدگی‌های بهداشتی و تنظیم مقررات لازم برای کنترل مرزها اندیشیده شود؛ هرچند با توجه به خیل عظیم جمعیت، خبرهایی شنیده شده مبنی بر اینکه در مرزهایی نظیر مهران، مشکلاتی بوجود آمده است. به هر حال، گسترش تهدیدات داعش و بروز فاجعه منا، اربعین امسال را در کنار تمام جنبه‌های آئینی و مذهبی آن، نوعی قدرت‌نمایی شیعیان می‌توان تلقی کرد. ایران در تلاش است تا این مراسم را در فهرست میراث معنوی یونسکو، ثبت جهانی کند.

تلاش ما این است که راهپیمایی اربعین به خوبی برگزار شود

سردار ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت.همه تلاش ما این است که مراسم راهپیمایی اربعین حسینی به خوبی برگزار شود. با توجه به تاکیدات ما در دیدار با مسئولان امنیتی عراق و با توجه به اینکه کمیته ویژه‌ای را در سفارت ایران در عراق برای بحث امنیت تشکیل دادند و در زمینه تامین امنیت در عراق حساسیت ویژه ای وجود دارد. در واقع کارهای آموزشی، مستشاری و مراقبتی و کنترلی در مرزهای عراق انجام می‌دهیم البته اشراف اطلاعاتی که هم سپاه پاسداران و هم وزارت اطلاعات و نیروی قدس انجام می دهند و هرگونه رصد اطلاعاتی را در اختیار مقامات عراقی قرار می‌دهیم.

هلال احمر فقط مسئول درمان سرپایی زائران درعراق است

سیدعلی مرعشی رئیس مرکز تجهیزات پزشکی هلال احمر با اعلام این مطلب که آماده ایم که پزشک متخصص به عراق اعزام کنیم ادامه داد: مرکز تجهیزات پزشکی هلال احمر مسئول درمان بستری زائران در عراق نیست بلکه مسئول درمان‌های سرپایی زائران در شهرهای نجف، کربلا و مبادی مرزهای ورودی به عراق است و دولت عراق نیز درخواست کمک‌های برای اعزام پزشکان ایرانی برای مستقر شدن در بیمارستان‌های این دو شهر داده‌اند که ما نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم که هر زمان خواستند پزشکان متخصص را اعزام کنیم.

راهپیمایی اربعین اعلام بیداری امت اسلام در مقابل توطئه‌هاست

به گفته ، محمد کرمی‌راد ، نماینده پیشین مجلس و از رزمندگان دفاع مقدس، راهپیمایی اربعین اعلام بیداری امت اسلام در مقابل توطئه‌هاست.

او گفت : راهپیمایی اربعین حسینی اعلام بیداری امت اسلام در مقابل توطئه‌های استکبار و تکفیری‌هاست و در واقع لبیک به ندای حق‌طلبی امام حسین در مقابل ظلم و جور و بی‌عدالتی است. هدف این راهپیمایی، رساندن این پیام به دنیاست که حق‌طلبی و مقابله با جور که هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا بوده است، هرگز کمرنگ نمی‌شود و این مسیر اقتدار تا زمان ظهور امام زمان (عج) و در سایه اصل ولایت فقیه ادامه دارد.

اطلاع رسانی دقیق با رادیو اربعین

ایرج سبقتی قائم مقام معاون سیاسی سازمان صداوسیما گفت : سازمان صداوسیما مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی حماسه بزرگ اربعین است و از همه دستگاه‌ها حمل و نقل، امنیت، بهداشت و وزارت کشور، سازمان حج و زیارت و سایر وزارتخانه‌ها در کمیته اطلاع‌رسانی که به مدیریت صداوسیما شکل گرفته است عضویت دارند .

او گفت: سامانه‌ای طراحی شده است که تمامی اخبار مربوطه اربعین به آن سامانه ارسال می‌شود و در اختیار تمامی رسانه‌ها قرار می‌گیرد و رادیو اربعین نیز در این ایام فعالیت خود را دارد که اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد.

105105

کد خبر: 561328

وب گردی

وب گردی