لاله افتخاری خطاب به همسر اردوغان:  سکوت شما در برابر عکس یادگاری فرزندتان با سرکردگان داعش از یک مادر بعید بود

لاله افتخاری، نماینده مردم تهران نامه سرگشاده ای به همسر رئیس جمهور ترکیه نوشت.

به گزارش ایسکانیوز؛ لاله افتخاری در نامه سرگشاده ای به همسر رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان به بیان نکاتی درباره داعش و رویکرد دولت ترکیه در قبال آن ها پرداخت.

متن نامه به شرح زیر است:

"فبر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه"(قرآن کریم)

سلام علیکم

سرکار خانم امینه اردوغان به استحضار می‌رساند در پی گرایش‌های اسلامی جنابعالی از 12 سال پیش یعنی زمانی که شما با حجاب اسلامی در جشن‌های پیروزی حزب عدالت و توسعه حضور پیدا کردید تا زمان اوج‌گیری جنگ‌های داخلی در سوریه بسیاری از زنان و دختران جامعه ما به‌وجود شما به‌عنوان بانویی متعهد به احکام الهی و ملتزم به حجاب اسلامی افتخار می‌کردند و از ایستادگی‌تان در برابر امواج مخرب تبلیغات الحادی‌ای که مردم ترکیه را نیز در معرض سقوط اخلاقی قرار داده بود درس می‌گرفتند. در حقیقت رفتار شما اقدام عملی آیه شریفه "و لتنکن منکم امه یدعون الی‌الخیر..." تلقی می‌شد.

اما امروز در شرایطی که دشمنان می‌کوشند با طرح اسلام انگلیسی و آمریکایی و استکبار ساخته و مولود آن یعنی داعش چهره‌ای وارونه، خشن، بی‌منطق و بی‌رحم، بدوی و ضدحقوق بشری را در عوض اسلام ناب محمدی (ص) معرفی کنند بدیهی است که بر همگان لازم است تا چهره حقیقی و دل‌انگیز و تاثیرگذار اسلام و آنچه که نبی اکرم اسلام و قرآن کریم به تصویر کشیده‌اند را به صورت تئوری به ویژه مصداقی معرفی نمایند و چه کسانی بهتر از افراد تاثیرگذار بر محیط‌ها و جوامع و کشورهای با نفوذ و در این میان، نقش زنان بسیار پررنگ‌تر از مردان است و شاید به همین جهت است که خداوند در سوره ممتحنه در دو جنبه مثبت و منفی به‌عنوان نمونه و الگو بانوانی را معرفی می‌نماید. سرکار خانم اردوغان نیک بیندیشیم آیا فرزند نوح در مقایسه با فرزند ابراهیم با او برابر است؟ آیا کاخ‌های شاهنشاهان ایرانی و فراعنه مصر و اساطیر یونان با خانه ساده و محقر اما نورانی پیامبر اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) یکی است؟

آیا مردان و زنان نکوهیده شده با افراد مدح شده در قرآن برابرند؟

آیا زنان و مردان تاریخ‌ساز با آنان که بی‌توجه به عقل و شرع و مشکلات جامعه اسلامی و بشری تنها در اندیشه منافع خود می‌باشند، یکسانند؟

آیا آنان که به آیه شریفه "فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لاتعلمون" عمل کردند و حق را از آگاهان پرسیدند و سپس از آن دفاع کردند با کسانی که برخلاف آیه "لا تقف ما لیس لک به علم" بدون توجه به واقعیت به دفاع از باطل و تروریسم کور پرداختند با یکدیگر مساوی‌اند؟

آیا هرگز آسیه فکر می‌کرد آیندگان به داستان او خواهند پرداخت یا به عکس همسر نوح و لوط به سرنوشت شوم خویش می‌اندیشیدند؟

آری، اینها جای تأمل دارد چرا که انسان‌ها همیشه خود را در زمان حال می‌بینند نه در آینده، همچنانکه ما صد سال پیش نبوده‌ایم و صدسال آینده نخواهیم بود، اما تاریخ، وجدان‌های پاک و بیدار و مهمتر از همه ترازوی عدل الهی "و نضع موازین القسط" درباره ما چگونه قضاوت خواهند کرد؟

آیا مگر جز این است که اسلام دین صلح و دوستی می‌باشد و اگر جنگی و سختگیری و جهادی در آن مطرح است علیه کفاری است که کمر همت بسته‌اند تا تیشه به ریشه اسلام و مسلمین بزنند اما در میان دوستان و مسلمانان باید صلح برقرار باشد که "محمد رسول‌الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم" است و نیز چنانچه در جامعه اسلامی اختلاف و جنگی صورت گیرد همه وظیفه داریم در جهت صلح اقدام کنیم و آیه "و ان طائفتان من المومنین اقتتلو فاصلحوا بینهما" باید مدنظر قرار گیرد.

اما مروری بر جریانات سال‌های اخیر نشانگر آن است که از چند سال پیش داستان 11 سپتامبر از سوی آمریکا و همپیمانانش رقم خورد تا به بهانه‌های خودساخته بستری برای نابودی مسلمین و تیشه زدن به ریشه آنان و نفوذ دشمنان اسلامی در افغانستان، عراق و استمرار آن در سوریه و سرکوب و به شهادت رسانیدن مردم مظلوم غزه، فلسطین،‌ یمن، بحرین و... باشد که همه و همه نشانگر برنامه‌ریزی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اجرای آن توسط عوامل او از جمله داعش می‌باشد. داعشی که زاده والدینی چون آمریکا و صهیونیزم بین‌الملل است؛ همان رژیم غاصبی که ترکیه کشتی نجات خود را علیه آنان به سوی غزه رهسپار نمود و در این راه شهدایی تقدیم کرد که آن هم به‌عنوان صفحه زرینی در تاریخ کشور شما ثبت گردیده است. اما اینک شما در کشوری زندگی می‌کنید که داعش را در دامان خود پرورده است و از او علیه مردم مظلوم سوریه و عراق حمایت می‌کند. بگذارید داعش را برایتان بهتر معرفی می‌کنم:

1- داعش یعنی: بریدن سر زنان و کودکان و مردان مظلوم مسلمان در برابر چشمان عزیزانشان

2- داعش یعنی عکس یادگاری با سرهای بریده و نجیب مظلومان

3- داعش یعنی افتخار به نبش قبر یاران باوفای پیامبر اکرم (ص) و خاندانشان

4- داعش یعنی افتخار به نسل‌کشی مسلمانان و تلاش جهت نابودی نژادها و ادعیان و سوزانیدن قرآن و تخریب مساجد و کلیساها و... در سوریه و عراق

5- داعش یعنی افتخار در به اسارت بردن زنان و دختران مسلمان و مسیحی و زرتشتی و ایجاد برده‌داری مدرن

6- داعش یعنی برون آوردن اعضای بدن انسان‌های بیگناه زنده یا مرده و فروش آن به دشمنان قسم خورده بشریت (رژیم صهیونیستی)

7- داعش یعنی به دار آویختن کودک بیگناه 3 ساله سوری

8- داعش یعنی ایجاد بستر روسپی‌گری مدرن با سوءاستفاده از دو عبارت مقدس جهاد و نکاح و یارگیری از میان دختران مسلمان ناآگاه (کلمه حق یرادبها الباطل)

9- داعش یعنی استمرار هر روز شهادت مسلمانان و بیگناهان در داخل و خارج از بلاد مسلمین

10- داعش یعنی آوارگی میلیون‌ها انسان بیگناه از خانه و کاشانه خود و خلاصه غرق شدن کودک خردسال سوری آیلان در دریا و...

11- داعش یعنی همه آنچه اسلام، قرآن، ادیان الهی، فطرت و سرشت انسان‌های پاک از آن نفرت دارند.

و بدتر از همه داعش یعنی معرفی چهره‌ای وارونه و خشن و غیرواقعی از اسلام

آری خواهر گرامی سرکار خانم امینه اردوغان، سخن کوتاه کنم. این نامه خواهری دینی از کشور همسایه شما ایران است. کسی که در 8 سال جنگ تحمیلی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران 230 هزار شهید و میلیون‌ها جانباز از جوان و پیر و زن و مرد و کودک بیگناه کشور خود توسط استکبار جهانی از طریق مزدورانش را شاهد بوده است و در این راه بهای سنگینی پرداخته است. خواهرم من یک همسر و یک فرزند شهیدم که با افتخار عزیزانم را در راه خدا دادم و اشک و حسرت فرزندان خردسالم را به جان خریدم تا اسلام زنده و سربلند بماند. همان راهی که اباعبدالله الحسین (ع) پیمود که امروز در کشور شما و بلکه در تمامی دنیا راهپیمایی‌های ده‌ها میلیونی اربعین حسینی و شکوه و عظمت و آثار و برکات آن را شاهد هستیم.

آری خواهری که در مراسمات باشکوه و پرجمعیت عاشورای حسینی و ولادت حضرت زهرا (س) در کشور شما شرکت کرده‌ام، خواهری که سال گذشته در کشورتان ریاست دوره‌ای اجلاس بانوان عضو پارلمان‌های کشورهای اسلامی جهان را به همکار ترکیه‌ام تقدیم کردم؛ خواهری که سه دوره از طرف مردم تهران که کوچه و خیابان آن با نام شهدا مزین و با عطر شهادت معطر گشته در مجلس شورای اسلامی نماینده‌ام.

اما آنچه سبب شد این نامه را برایتان بنویسم آن بود که تاکنون می‌پنداشتم شما با حمایت کشورتان از داعش مخالفید و از حضور زنان و کودکان مظلوم و بی‌پناه سوری در خیاران‌های سرد کشورتان اندوهگین و یا بی‌خبرید اما آنگاه که عکس یادگاری فرزندتان را به همراه سرکردگان داعش و سکوت جنابعالی را دیدم شگفت‌زده شدم و بر خود لازم دانستم از باب عمل به آیه شریفه "تبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه" نکات فوق را معروض دارم چرا که خواهرم من و شما هر دو مادریم و این سکوت و بی‌تفاوتی از مادر بعید است.

امید است که این نامه در "یوم تبلی السرائر" دست ما را بگیرد و سبب تغییر مسیر و اقدام مناسب شما و همسرتان گردد.

با احترام

دکتر لاله افتخاری

همسر و فرزند شهید

نماینده مجلس شورای اسلامی

و رئیس پیشین اجلاس بانوان عضو پارلمان‌های کشورهای اسلامی

کد خبر: 561332

وب گردی

وب گردی