خدمت رسانی به زائران اربعین تا 16 آذر/ فعالیت 180 پایگاه اورژانس در سه پایانه مرزی

رییس اورژانس و مرکز فوریتهای پزشکی کشور و مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین ضمن تشریح وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه از ادامه خدمات رسانی به زائرین تا 16 آذر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا دکتر امین صابری نیا در توضیح وضعیت خدمت رسانی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه گفت: مقرر شد خدمت رسانی به زائرین که از 25 آبان ماه آغاز شده تا 16 آذر بدون کاهش ادامه یابد، به همین دلیل خدمت رسانی در پایگاههای درمانی، اورژانس پیش بیمارستانی و خدمات بهداشتی در پایانه های مرزی چزابه، شلمچه و مهران به قوت خود باقی است.

او افزود: در حال حاضر ما 20 گیت بهداشتی در مرز مهران، 10 گیت در چذابه و 10 گیت در شلمچه داریم که وظیفه ارائه خدمات و مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها را بر عهده دارند و کارشناسان بهداشت بیماری‌ها افرادی را که از مرز عبور می‌کنند را مورد ارزیابی قرار میدهند. همچنین نظارت بر تغذیه و شرایط بهداشت محیط از سوی این کارشناسان انجام میگیرد.

صابری نیا همچنین گفت: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی 55 پایگاه به پایگاه‌های ایلام اضافه شده که با قرار دادن 9 اتوبوس آمبولانس در چذابه و شلمچه در هر کدام 20 پایگاه اورژانس تعبیه شده و مجموعا 180 پایگاه اورژانس در این سه پایانه مرزی خدمت رسانی میکنند.

او درباره تعداد پزشکان و پرستارانی که درایام اربعین حسینی در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه ارایه خدمت میکنند، ادامه داد: پزشک و پرستار نیز به صورت داوطلبانه از تمام دانشگاههای علوم پزشکی در این سه مرز ارائه خدمت میکنند. به طوریکه 40 نیروی پزشک داریم و سایر نیروها پرستار هستند. مجموعا 700 نفر نیرو علاوه بر نیروهای خود دانشگاهها، از دانشگاههای علوم پزشکی کشور به مرزهایمان اضافه شدند و در حال خدمت رسانی به زایران به صورت 24 ساعته هستند.

او با بیان اینکه پاسخ خوبی از پرسنل بهداشت و درمان گرفتیم گفت: به کمک هلال احمر در بخش انتقال بیماران از عراق پرداختیم و بیمارانی که دچار تصادف یا تروما در عراق میشوند، با انتقال به اتوبوس آمبولانس‌هایی که هلال احمر از ما درخواست کرده، این بیماران را به بیمارستان‌های کشور منتقل می‌کنیم.

صابری نیا با اشاره به افزایش حجم مراجعات در زمان بازگشت زایران گفت: همه زائران طی 10 روز به عراق رفتند و میخواهند در مدت سه روز بازگردند. بنابراین حجم مراجعات افزایش می‌یابد و منجر به تجمع زائران میشود. زائران باید بپذیرند که شرایط برگشت به کشور با شرایط رفت کمی متفاوت است. البته تا کنون شکایتی از خدمات بهداشتی و درمانی از سوی زائران نداشته ایم.

105105

کد خبر: 561416

وب گردی

وب گردی