کوچکی نژاد عنوان کرد: مصوبه سال 67 مجلس در خصوص تایید رشته های دانشگاه آزاد اسلامی قابل اجرا است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای منسوخ شدن قوانین باید قانون جدیدی ابلاغ شود، گفت: تا کنون قانون جدیدی در خصوص تصویب رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی صادر نشده و همان روال قبلی پابرجا است.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی در تصویب رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: مصوبه سال 67 مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی لغو نشده و قابل الاجرا است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: برای منسوخ شدن قوانین باید قانون جدیدی ابلاغ شود، که تا کنون قانون جدیدی در خصوص تصویب رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی صادر نشده و همان روال قبلی پابرجا است.

وی همچنین در خصوص پایبندی دستگاه های اجرایی به قوانین مجلس گفت: اگر در دستگاه های اجرایی خلاف قوانین مجلس شورای اسلامی اقدامی صورت گیرد دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی از نظر نظارتی ورود پیدا می کنند، علاوه بر این نمایندگان مجلس نیز درصورت مشاهده این موارد تذکر داده و با سازمان و یا فرد خاطی برخورد می کنند.

شایان ذکر است، قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب 1389/3/25مجلس شورای اسلامی شناسایی موارد نسخ بر عهده معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی است و این معاونت درپاسخ به استعلام صورت گرفته طی نامه شماره 61433 مورخ1393/9/18 بر اعتبار قانونی قانون تاییدرشته‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی عدم نسخ ولازم الاجرا بودن آن تأکید نموده ‌است.

اخیرا نیز 242 نماینده مجلس در نامه ای از وزارت علوم تحقیقات فن آوری و دانشگاه آزاد اسلامی خواسته اندبرای توسعه تحصیلات تکمیلی در مناطق مختلف و سراسر کشور از کلیه ظرفیت های قانونی موجود از جمله قانون تأیید رشته های دانشگاه آزاد اسلامی مصوب 14/2/1367 مجلس شورای اسلامی که با شماره 14680/ق5 مورخ 28/2/1367 ابلاغ شده است وحسب اعلام شماره 61433 مورخ 18/9/1393 معاون قوانین مجلس شورای اسلامی دارای اعتبار قانونی بوده و لازم الاجرا می باشد، استفاده کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این نامه تاکید کرده اند برای مهرماه و بهمن ماه سال 1394 پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی) صورت گیرد تا از این طریق پاسخی درخور به سیل مشتاقان تحصیلات عالی در کشور داده شود تا فرزندان خانواده ها در نزدیک دانشگاه به خانواده خودشان ادامه تحصیل دهند و از خروج سالانه میلیونها دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

20101

کد خبر: 561560

وب گردی

وب گردی