سن مناسب جراحی بینی چند سالگی است ؟

یکی از مهمترین سوال هایی که ممکن است برای جوانان و طرفداران جراحی بینی پیش بیاید این است که زمان مناسب برای جراحی بینی چه زمانی است و آیا این زمان برای زنان و مردان یکسان است ؟

زهره حاجیان : دکتر رضا وقر دوست در پاسخ به این سوال که بهترین سن جراحی زیبایی بینی چند سالگی است می گوید: بهترین سن برای جراحی بینی زمانی است که غضروف های بینی بیمار به رشد نهایی رسیده باشند.

او با اشاره به اینکه سن مناسب جراحی بینی برای خانم معمولا 16 سال و برای آقایان این عدد معمولا 17 تا 18 سال است می گوید: اگر پیش از این سن انجام شود ممکن است باعث اختلال در رشد صورت بیمار شود چراکه برخی از این غضروف ها کنترل کننده رشد صورت بیمار است و تغییر دادن آن ها پیش از اینکه به نهایت رشد خود رسیده باشند ممکن است موجب آسیب رساندن به رشد صورت بیمار شود.

دکتر وقر دوست می گوید: بیماران هرگز نباید پیش از این سنین عمل بینی خود را انجام دهند و اگر اصرار بر جراحی پیش از این سن داشته باشند ممکن است صورت نافرمی داشته باشند که المان های آن با هم تناسب نداشته باشد به این دلیل که غضروف های بینی که علاوه بر رشد خود بینی وظیفه رشد اطراف آن را نیز دارد اگر رشد متوقف شود موجب ایجاد عدم تناسب با پیشانی و قیمت پایینی صورت شود که در این مدت مشغول رشد بوده اند.
این پزشک متخصص می گوید: حداکثر سن برای جراحی بینی نیز 60 سالگی است و دلیل آن این است که پس از این سن ترمیم ناحیه جراحی با تاخیر بیشتر از سنین کمتر انجام می شود. البته برای افراد بالای این سن نیز می توان عمل زیبایی بینی را انجام داد ولی علاوه بر مشکل ذکر شده به دلیلی پیر شدن پوست و افتادگی بافت های صورت بیمار موجب بدشکل شدن بینی صورت بیمار می شود.

105105

کد خبر: 561815

وب گردی

وب گردی