میرزاده: روز دانشجو یاد آور روحیه ضداستبدادی و ضد استعماری جامعه دانشجویان ایران است

دکتر میرزاده درنشست صمیمی با روسای واحدها، نمایندگان استادان، کارکنان و دانشجویان آذربایجان غربی ، روز دانشجو را یاد آور روحیه ضداستبدادی و ضد استعماری جامعه دانشجویان ایران دانست و گفت:خداوند را شاکریم که امروز ایران اسلامی دارای 4 میلیون و 600 هزار نفر دانشجو است که دارای استعداد بالقوه ای از شور و نشاط و روحیه ضد استبدادی و ضد استعماری هستند.

به گزارش ایسکانیوز، میرزاده در آستانه فرا رسیدن روز دانشجو،ضمن گرامیداشت این روز بیان کرد: 16 آذرماه 1332 یکی از نقاط عطف در تاریخ آزادی خواهی و ضد استبدادی و ضد استعماری ملت ایران است.

وی با اشاره به سابقه این واقعه تاریخی گفت: در آن سال برای اولین بار گارد شاهنشاهی به توصیه امریکایی ها وارد دانشگاه تهران شد و سه جوان دانشجو در دانشکده فنی به شهادت رسیدند در واقع این سه جوان دانشجو قربانی حضور نیکسون معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا شدند اما خون همین عزیزان باعث عدم ثبات رژیم شاهنشاهی شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت این واقعه در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: تحولات پس از آن واقعه به گونه ای پیش رفت که با هدایت حضرت امام خمینی(ره) بعد از 25 سال این تحولات به سرانجام رسید و با پیروزی انقلاب اسلامی استبداد فرو ریخت.

وی با اشاره به آیه 13 سوره کهف" انهم فتیه آمنوا بربهم و زدناهم هدی" اظهار داشت: امروز دانشجویان ایران جوانانی هستند که به خدایشان ایمان و خود مظهر هدایت سایر جوانان و پیشگام هدایت و روشنی بخش بصیرت مردم هستند.روز دانشجو یاد آور روحیه ضداستبدادی و ضد استعماری جامعه دانشجویان ایران است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه امروز ایران 4 میلیون و 600 هزار نفر دانشجو دارد که دارای استعداد بالقوه ای از شور و نشاط و روحیه ضد استبدادی و ضد استعماری است، خاطر نشان کرد: این دانشجویان علاوه بر اینکه نیروی پیشران توسعه علمی ایران هستند مثل بنیانی مرصوص و سدی آهنین مدافع کشور از آفات داخلی و خارجی و امید آینده کشور و ذخیره و گنجینه ارزشمند فردای ایران هستند.

20101

کد خبر: 561888

وب گردی

وب گردی