یک میلیون و 100 هزار نفر وارد کشور شدند/از ورود بسته‌های مشکوک به کشور نگران نیستیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تا به امروز بیش از یک‌ میلیون و 100 هزار زائر وارد کشور شدند که بیش از 60 درصد این آمار مربوط به استان ایلام و مرز مهران است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا سردار حسین اشتری در جلسه قرارگاه اربعین در پایانه مرزی مهران گفت: مراسم حماسه بزرگ اربعین به‌خوبی و به نحو احسن برگزار شد و امیدواریم همه زائران به‌سلامت به شهرهای خود بازگردند و تا به امروز بیش از یک‌ میلیون و 100 هزار زائر وارد کشور شدند که بیش از 60 درصد این آمار مربوط به استان ایلام و مرز مهران است.

او با بیان اینکه مسئولان و مردم استان از سال گذشته و نیز ماه‌های قبل، تسهیلات لازم را برای پذیرایی از زائران فراهم کردند به‌نحوی‌که همه توان خود را برای تسهیل سفر زوار به میدان آوردند، افزود: نیروی انتظامی از سال گذشته، آمادگی‌های لازم برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در خود ایجاد کرده است و در حماسه بزرگ اربعین، درصد بالایی از نیروهای ستاد ناجا و استان‌های هم‌جوار در مهران حضور داشتند؛ علاوه بر اقدامات انتظامی، فعالیت‌هایی در بین راه از مقصد تا مبدأ حرکت زائران توسط رده‌های مختلف انتظامی ازجمله پلیس‌راه، راهور، اطلاعات، گذرنامه و... انجام شد.

اشتری گفت: در این مأموریت، خلأهایی نیز وجود داشت که بخشی از آن طبیعی بود، درصدد هستیم با آسیب‌شناسی، نواقص را برای سال‌های بعد مرتفع کنیم تا هرسال بهتر از سال گذشته به زائران خدمات مطلوبی ارائه دهیم.

فرمانده ناجا تاکید کرد: فعالیت قرارگاه اربعین و حضور همکارانم در این قرارگاه تا زمانی که زائران به کشور مراجعت کنند، ادامه دارد و به‌تناسب حجم حضور زائران، بین کارکنان انتظامی استان و قرارگاه ظفر تقسیم‌کاری انجام شده است.

اشتری با اعلام اینکه پلیس عراق همکاری خوبی با زائران ایرانی داشته است، ادامه داد: این کشور، امسال میزبان بیش از 26 میلیون نفر زائر بود و مراسم اربعین امسال باشکوه برگزار شد و حضور شیعه، غیر شیعه و حتی غیرمسلمانان از ملیت‌های مختلف در این حماسه بزرگ، نشانه عظمت اسلام است.

او وضعیت امنیتی استان ایلام را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: امیدواریم که تا چند روز آینده این وضعیت استمرار داشته باشد و آخرین اخبار از کلیه مرزها حاکی از وضعیت بسیار خوب است.

فرمانده ناجا درباره اخباری مبنی بر ورود بسته‌های مشکوک از مرزها به کشور تاکید کرد: این اخبار فراوانی آن‌چنانی نداشت و نگرانی از این بابت نداریم.

سردار اشتری درباره تحرکاتی که ممکن است افراد فرصت‌طلب داشته باشند، گفت: به حمدالله این ایام نسبت به ایام دیگر، امنیت بیشتری داشته است.

105105

کد خبر: 561949

وب گردی

وب گردی